گلکسی نوت 5 و اس 6 اج پلاس در عملکرد باتری از نوت 4 پیشی گرفتند

سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
با معرفی دو فبلت جدید سامسونگ به نام‌های گلکسی نوت 5 و گلکسی اس 6 اج+ سوالی که ذهن بسیاری از علاقه‌مندان را مانند گذشته مشغول کرده این بود که کاهش ظرفیت باتری نوت 5 نسبت به نسل قبل و ظرفیت پایین باتری اس 6 اج+ در دوام باتری آن‌ها چه تاثیری خواهد داشت؛ اما نتایج بنچمارک‌ منتشر شده این نگرانی‌ها را برطرف کرده‌اند.
تبلیغات

زمانی که سامسونگ گلکسی نوت 4 را معرفی کرد بسیاری نگران بودند که افزایش ظرفیت باتری تنها به مقدار ۲۰ میلی‌آمپر ساعت و استفاده از پنل با رزولوشن QHD به جای صفحه‌نمایش با رزولوشن 1080P نوت 3، می‌تواند تاثیر بدی در عمر باتری فبلت جدید سامسونگ داشته باشد. اما سامسونگ نشان داد که می‌تواند همگان را شگفت‌زده کند و با بهبود پردازنده باعث شد که نوت 4 دوام باتری بسیار بهتری نسبت به نوت 3 از خود نشان دهد.

هفته‌ی گذشته نیز با معرفی گلکسی نوت 5 و اس 6 اج+ این سوال ذهن علاقه‌مندان را بار دیگر مشغول کرده بود که کم بودن ظرفیت باتری و عدم امکان تعویض آن آیا می‌تواند باعث کاهش عمر باتری دو فبلت جدید سامسونگ شود. کاهش ۲۲۰ میلی‌آمپر ساعتی ظرفیت باتری نوت 5 نسبت به نوت 4 باعث شده بود که بسیاری از عملکرد باتری این فبلت قبل از عرضه ناامید شوند. اما به نظر می‌رسد سامسونگ بار دیگر توانسته است همه را شگفت‌زده کند؛ چرا که نتایج بنچمارک باتری نوت 5 عملکرد بهتر این فبلت را نسبت به نوت 4 نشان می‌دهند. نکته‌ی جالب دیگر عملکرد بهتر اس 6 اج+ نسبت به نوت 5 است. این دو گوشی با وجود داشتن باتری و مشخصات فنی یکسان، در بنچمارک باتری نتایج یکسانی را نشان نمی‌دهند.

همان‌طور که در نتایج بنچمارک مشاهده می‌کنید نوت 5 و اس 6 اج+ به ترتیب موفق به ثبت نتایج ۹ ساعت و ۱۱ دقیقه و ۹ ساعت ۲۹ دقیقه شده‌اند. این دو نتیجه علاوه بر داشتن برتری نسبت به نوت 4، از بسیاری رقبا مانند ال‌جی4، آیفون 6 پلاس و اچ‌تی‌سی ام 9 عملکرد بهتری را نشان می‌دهند و همچنین اس 6 اج+ در این زمینه توانسته با اکسپریا زد 3 سونی برابری بکند.

باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نوت ۵ نیز تنها در ۸۱ دقیقه از صفر تا ۱۰۰ شارژ می‌شود که زمان فوق‌العاده‌ای به شمار می‌رود. در ادامه می‌توانید نتایج بنچمارک‌ها را در مقایسه با سایر گوشی‌ها مشاهده کنید.

Untitled۳
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات