نتایج بنچمارک Geekbench 3 نشان می‌دهد آیفون 6 اس پلاس به رم 1 گیگابایتی مجهز خواهد شد

جمعه ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
ماه ژانویه سال جاری میلادی شایعاتی منتشر شده بود که اپل قصد دارد در نسخه‌ی جدید آیفون‌های خود از 2 گیگابایت رم LPDDR4 استفاده کند. اما تصویری از بنچمارک Geekbench 3 منتشر شده که نشان می‌دهد آیفون‌های اپل در سال 2015 نیز همچنان از رم 1 گیگابایتی بهره می‌برند.
تبلیغات

 در ماه‌های گذشته بارها این شایعه نقل شده بود که اپل قصد دارد در آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس از 2 گیگابایت رم استفاده کند و معرفی آیپد ایر 2 با 2 گیگابایت بیش از پیش به این شایعات دامن زده بود. یکی از توسعه‌دهندگان سوئیسی که مدعی شده برای اپل کار می‌کند، اعلام کرده نتایج منتشر شده از بنچمارک Geekbench 3 مربوط به گوشی آیفون 6 اس پلاس اپل نشان می‌دهد این دستگاه همچنان 1 گیگابایت رم دارد. شماره مدل iPhone 8.2 در این بنچمارک می‌گوید که نسخه‌ی 5.5 اینچی آیفون 6 اس به پردازنده‌ی A9 اپل با فرکانس کاری 2 گیگاهرتز مجهز شده است.

ip

البته نمی‌توان رم 1 گیگابایتی آیفون 6 یا آیفون 6 پلاس اپل را با رم‌های 4 گیگابایتی پر سرعت پرچمداران اندرویدی مقایسه کرد. از آنجایی که سیستم عامل iOS به خوبی برای کار با 1 گیگابایت رم بهینه‌سازی شده است، اپل دلیلی نمی‌بیند که بخواهد از نظر میزان حافظه‌ی رم دستگاه با رقبای اندرویدی رقابت کند.

البته باید درباره‌ی این تصویر به چند نکته توجه کنیم. اول اینکه شاید دستگاه تست شده در Geekbench 3 نمونه‌ی اولیه‌ی این گوشی باشد که از 1 گیگابایت رم بهره می‌برد. دوم اینکه شاید این تصویر و نتیجه‌ی منتشر شده اصلا واقعیت نداشته باشد و در نتیجه این انتظار وجود دارد که در نهایت با گوشی متفاوتی روبرو شویم.

f a

تصویر دیگری نیز در ماه مارس منتشر شده بود که نشان می‌داد گوشی آیفون با شماره مدل 8.2 یا همان آیفون 6 اس پلاس اپل به پردازنده‌ی 3 هسته‌ای با فرکانس کاری 1.5 گیگاهرتز و 2 گیگابایت رم مجهز خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات