آیا گلکسی نوت ۵ از درگاه حافظه پشتیبانی خواهد کرد؟

پنج‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
هر دو پرچمدار سری اس سامسونگ، گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج در زمان معرفی به دلیل عدم پشتیبانی از درگاه افزایش حافظه، با انتقادات بسیاری مواجه شدند. شایعات منتشر شده‌‌ی اخیر نیز خبر از نبود درگاه افزایش حافظه در گلکسی نوت ۵ می‌دادند اما به نظر می‌رسد در آخرین لحظات سامسونگ در تصمیم خود تجدید نظر کرده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

عکس‌ها و مشخصات فاش شده در روزهای اخیر، نشان از حذف درگاه حافظه در گلکسی نوت ۵ داشتند اما اطلاعات جدید فاش شده که مربوط به نوت ۵ با شماره مدل SM-N920P هستند و در وبسایت اپراتور آمریکایی اسپرینت ثبت شده‌اند، در کنار گزینه‌ی درگاه حافظه خارجی کلمه‌ی بلی را نشان می‌دهند. به این ترتیب با پشتیبانی نوت ۵ از حافظه‌ی خارجی ۱۲۸ گیگابایت و دارا بودن ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، کاربران می‌توانند از وجود حداکثر ۱۶۰ گیگابایت حافظه بهره ببرند.

این مدارک همچنین مشخصات دیگری از گلکسی نوت ۵ را فاش کرده‌اند که از آن جمله می‌توان به سیستم عامل پیش‌فرض اندروید ۵.۱.۱، دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسل، دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی و پشتیبانی از بلوتوث نسخه‌ی ۴.۲ اشاره کرد. همچنین رزولوشن صفحه نمایش ۲۵۶۰ در ۱۴۲۰ پیکسل خواهد بود که استفاده از رزولوشن 4K را نیز رد می‌کند.

مدارک فاش شده به نظر، واقعی می‌آیند اما تضادهایی نیز در آن دیده می‌شود. تصمیم سامسونگ برای بهره‌گیری از UFS 2.0، هماهنگی بین آن و حافظه‌ی SD را ناممکن می‌کند، اما این احتمال نیز وجود دارد که سامسونگ روشی برای حل این مشکل پیدا کرده باشد. البته اگر به مدارک استناد کنیم این احتمال نیز وجود دارد که سامسونگ در حال حاضر از تصمیم خود برای استفاده از UFS 2.0 صرفنظر کرده باشد.

اختلافات دیگری نیز در این مدارک به چشم می‌خورند. از جمله استفاده از پردازنده‌ی کوالکام به جای پردازنده‌های اکسینوس و ذکر ۳ گیگابایت رم به جای ۴ گیگابایت، که احتمال نهایی نبودن این لیست را بالا می‌برد.

نظر شما چیست؟ اگر نوت ۵ از درگاه افزایش حافظه بهره ببرد، شما برای خرید آن ترغیب خواهید شد؟

Screenshot 2015 07 22 04.36.56 620x266
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات