پتنت اپل نشان از حذف پورت اصلی آیفون و شارژر بدون اتصال فیزیکی دارد

سه‌شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
تسهیل استفاده از گجت‌های موبایل در کنار بالا بردن قدرت سخت‌افزاری و افزایش قابلیت‌های محصولات از اهداف تولیدکنندگان است؛ اپل به عنوان سازنده‌ی یکی از محبوب‌ترین گجت‌های موبایل، پتنتی را ثبت کرده که با حذف پورت آیفون، ظاهر این گوشی را یکدست کرده و شارژ گوشی را بدون نیاز اتصال انجام می‌دهد.
تبلیغات

براساس اطلاعات ارائه شده در مورد پتنتی که جزئیات آن اخیرا منتشر شده، اپل در نظر دارد تا با حذف یگانه پورت گوشی خود، شارژ گوشی را از اتصال شارژر بی نیاز کند. این پتنت که دوم جولای منتشر شده، در سال ۲۰۱۳ برای بررسی با عنوان اتصالات الکتریکی ناپیدا ارائه شده است.

براساس اطلاعات ثبت شده در اسناد این پتنت، به نظر می‌رسد سخت افزار مورد نیاز برای شارژ گوشی که شامل پورت مورد نظر نیز خواهد بود، در درون گوشی جای خواهد گرفت و در ظاهر گوشی پورتی به روش مرسوم محصولات کنونی قابل رویت نخواهد بود.

کاهش روزنه‌های ظاهری گوشی از قبیل پورت اصلی که بزرگ‌ترین شیار موجود روی گوشی‌ها است به معنای بالا رفتن عمر گوشی به دلیل افزایش مقاومت در برابر ضربات و ورود انواع گرد و غبار و هر چیزی است که می‌تواند به گوشی آسیب برساند. این موضوع علاوه بر بالا بردن مقاومت گوشی، امکان باریک‌تر کردن هر چه بیشتر گوشی هوشمند را نیز فراهم می‌کند.

اما مساله‌ی اصلی نحوه‌ی شارژ گوشی بدون وجود پورت مخصوص برای اختصاص به این امر است؟ اطلاعات موجود حکایت از این دارند که اپل برای شارژ گوشی شارژر را در پشت گوشی و محلی که لوگوی اپل هک شده، قرار خواهد داد، اما جزئیات سیستم مورد نظر روشن نیست. هنوز مشخص نیست که آیا اپل از یک روش شارژ بی‌سیم استفاده خواهد کرد یا شارژری مغناطیسی همچون نمونه‌ی مورد استفاده در اپل واچ در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

در کنار لوگوی اپل، نوشته‌ی iPhone در قسمت پایین گوشی نیز با کاربردی مشابه مشخص شده است. البته استفاده از این قسمت‌ها فقط برای شارژ گوشی محدود نشده و کاربردهایی نظیر تعبیه‌ی سنسور ضربان سنج نیز پیش‌بینی شده است.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات