گوشی تایزنی Z3‌ سامسونگ به نمایشگر ۵ اینچ اچ‌دی و پردازنده ۴ هسته‌ای مجهز می‌شود

دوشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶
مطالعه 2 دقیقه
پس از کسب موفقیت  با گوشی تایزنی Z1 حالا  سامسونگ در نظر دارد تا نسل بعدی سری تایزنی Z‌ خود را با سخت‌افزار بهتری روانه بازار کند. به تازگی اخباری از مشخصات سخت افزاری گوشی Z3‌ سامسونگ منتشر شده است.
تبلیغات

پس از ماه‌ها کار بر روی تایزن، سامسونگ گوشی تایزنی زد 1 را به بازار عرضه کرد؛ گوشی‌هوشمند پایین‌رده‌ای که با هدف رقابت با گوشی‌های اندرویدی و ویندوزفونی پایین‌رده در بازار کشورهای در حال توسعه مثل هند و بنگلادش طراحی شده بود.

در شرایطی که کمتر کسی انتظار موفقیت آن را داشت، ولی بیش از یک میلیون گوشی تایزنی زد  در کمتر از ۶ ماه به فروش رفت؛ همچنین طی سه ماه اول سال 2015 این گوشی‌هوشمند تبدیل به پرفروش ترین گوشی هوشمند در بازار بنگلادش شد.

حالا نوبت عرضه‌ی  نسل بعدی گوشی‌های تایزنی است که طبق انتظارات سامسونگ Z3‌ خواهد بود. حالا طبق اعلام منابع خبری سامسونگ زد ۳ به سیستم‌عامل تایزن 2.4، نمایشگر ۵ اینچ اچ‌دی سوپر امولد، پردازنده ۴ هسته‌ای Spreadtrum SC7730S  که بر روی فرکانس کاری ۱/۳ گیگاهرتز تنظیم شده است، ۱/۵ گیگابایت رم و ۸ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است که این مشخصات سخت‌افزاری به مراتب بهتر از چیزی است که در سامسونگ زد ۱ شاهدش بودیم.

بخش دوربین سامسونگ زد ۳ نیز به لطف دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی مجهز به فوکوس خودکار و فلاش LED و دوربین نمای جلوی ۵ مگاپیکسلی، بروزرسانی شده است. این گوشی‌هوشمند ۱۴۱/۵ میلی‌متر طول، 70 میلی‌متر عرض و 9/5 میلی‌متر ضخامت خواهد داشت و وزن آن نیز 140 گرم است.

با وجود مشخصات سخت‌افزاری که نشان‌دهنده یک گوشی پایین‌رده و با نگاه خوشبینانه میان‌رده است، ولی زد ۳ به باتری 2600 میلی آمپر ساعتی مجهز خواهد بود. با توجه به این که سامسونگ حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند پایین‌رده را در بازارهایی مثل هند هدف گرفته است، به احتمال زیاد سامسونگ زد ۳ از ۲ سیم کارت پشتیبانی خواهد کرد. انتظار می‌رود سامسونگ زد ۳ در نیمه دوم سال 2015 معرفی شود که این یعنی از همین ماه می‌توانیم انتظارش را داشته باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات