گوشی هوشمند ماژولار Fairphone 2 معرفی شد

چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
گوگل با پروژه‌ی Ara تنها کمپانی نیست که درصدد ارائه‌ی گوشی‌های هوشمند با طراحی ماژولار است، کمپانی هلندی فیرفون نیز گوشی ماژولار تولید کرده است.
تبلیغات

Fairphone در سال 2013 میلادی پس از معرفی ایده‌ی خود مبنی بر تولید گوشی‌هوشمند ماژولار، محصول خود را روانه‌ی بازار کرد. حال این کمپانی Fairphone 2 را معرفی کرده است. با استفاده از یک پیچ‌ گوشتی می‌توان به راحتی تمام اجزای این گوشی هوشمند را از هم بازکرده و با قطعات جدیدتر بروزرسانی کرد. برای مثال می‌توان پردازنده، دوریبن، میکروفون و سایر قطعات را به‌راحتی جدا کرده و ماژول‌های جدیدتری را به کار گرفت.

براساس اطلاعات ارائه شده این گوشی‌ هوشمند مبتنی بر اندروید 5.1 آبنبات چوبی روانه‌ی بازار خواهد شد. کمپانی توسعه‌دهنده‌ی این گوشی سعی دارد تا بخش اعظمی از نرم افزار مورد استفاده در این گوشی را بصورت متن‌باز توسعه دهد تا از این‌رو روند تولید رام‌های سفارشی تسهیل شود.

در این گوشی هوشمند از یک صفحه‌ی نمایش 5 اینچی با رزولوشن 1080p استفاده شده که روی آن با پوشش گوریلا گلس 3 به ضخامت 0.7 میلی‌متر پوشیده شده است. ضمنا باید به اسنپدراگون 801، حافظه‌ی رم 2 گیگابایت و دوربین 8 مگاپیکسلی اشاره کرد. این گوشی هوشمند دو سیم کارته از ارتباط 4G LTE پشتیبانی می‌کند. حافظه‌ی داخلی آن را نیز می‌توان از طریق اسلات میکرو SD افزایش داد.

فیرفون برای اضافه کردن سنسورهای مورد نیاز در آینده، پورت مناسب را تعبیه کرده است. باس وان آبل، مدیرعامل فیرفون، کار با چنین گوشی‌های هوشمندی را بسیار لذت بخش توصیف می‌کند، چراکه به اعتقاد وی، به دلیل سپرده شدن مسئولیت نگهداری فنی از گوشی به کاربر، رابطه‌ی تجربه‌ی بهتری به کاربر القا می‌شود.

کاربران اروپایی قادر خواهند تا از پاییز امسال فیرفون 2 را با قیمت 525 یورو خریداری کنند. این گوشی‌هوشمند در حال حاضر برای پیش فروش در دسترس کاربران قرار گرفته است. براساس اطلاعات ارائه شده، منابع مورد نیاز برای تولید کامپوننت‌های این گوشی هوشمند از مکان‌هایی تهیه می‌شود که در آن حقوق انسانی بصورت کامل رعایت می‌شود.

فیرفون موفق شده تا ۶۰ هزار عدد از نسل اول این گوشی هوشمند را به فروش برساند.

منبع gsmarena

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات