بازدهی پایین تولید، عرضه آیفون 10 را احتمالا یک ماه به تعویق می‌اندازد

پنج‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
گزارش جدیدی منتشر شده مبنی بر اینکه اپل ممکن است به دلیل وجود مشکل در تولید آیفون ۱۰، این مدل را با تأخیر یک ماهه عرضه کند.
تبلیغات

بسیاری منتظر عرضه آیفون پرچم‌دار جدید اپل یعنی آیفون ۱۰ در تاریخ ۳ نوامبر (۱۲ آبان) هستند، اما اگر آخرین گزارش‌ها صحت داشته باشند، احتمالاً علاقه‌مندان باید یک ماه دیگر نیز برای عرضه‌ی پرچم‌دار جدید اپل به بازار منتظر بمانند.

بر اساس اطلاعات منتشرشده توسط Brightwire، عرضه‌ی آیفون ۱۰ ممکن است حداقل برای یک ماه با تأخیر مواجه شود. آن‌طور که پیدا است، بازدهی تولید آیفون ۱۰ به کم‌تر از ۱۰ درصد رسیده و به همین جهت، کوپرتینویی‌ها به مدت‌زمان بیشتری برای تولید آیفون پرچم‌دار جدید خود احتیاج خواهند داشت، زیرا تقریباً ۹۰ درصد از آیفون‌های ۱۰ اپل که به تولید می‌رسد، برای عرضه به بازار مناسب نیستند.

در حال حاضر Brightwire مشخص نکرده که به چه علت، بازدهی تولید آیفون ۱۰ به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است؛ بااین‌حال در طول یک ماه گذشته، شایعاتی مبنی بر بازدهی پایین تولید آیفون پرچم‌دار جدید اپل به دلیل کمبود پنل اولد یا مشکلاتی برای تولید حسگرهای سه‌‏بعدی وجود داشت.

با توجه به اطلاعاتی که Brightwire منتشر کرده، عرضه‌ی اولین پارت آیفون ۱۰ که شامل یک میلیون دستگاه است تا ماه دسامبر به تعویق خواهد افتاد. البته تأخیر در عرضه آیفون ۱۰ می‌تواند باعث افزایش فروش گوشی آیفون ۸ یا آیفون ۸ پلاس شود؛ بسته به اینکه اپل تا چه اندازه در رفع مشکلات موجود در خط تولید آیفون پرچم‌دار جدیدش موفق خواهد بود، علاقه‌مندان از خرید آیفون ۱۰ ناامید می‌شوند و ممکن است یکی از گوشی‌های آیفون ۸ یا آیفون ۸ پلاس را خریداری کنند.

آیفون 10

آیفون جدید اپل به نمایشگر ۵.۸ اینچی اولد مجهز شده است و برخلاف آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس که از حسگر اثر انگشت تاچ آی‌دی استفاده می‌کنند، این مدل به سنسور تشخیص چهره‌ی سه‏‌بعدی مجهز شده است که می‌تواند با احراز هویت کاربران، دستگاه را آنلاک کند یا پرداخت‌های موبایل با استفاده از سیستم‌ اپل پِی را تأیید کند.

باید اشاره کرد که این مدل، به باتری با ظرفیت بالاتر در مقایسه با آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس مجهز شده است و تراشه A‍11 Bionic نیز قدرت پردازشی آیفون ۱۰ اپل را تأمین می‏‌کند. گوشی پرچم‌دار جدید اپل، همچنین از قابلیت شارژ بی‌سیم مغناطیسی Qi پشتیبانی خواهد کرد و به قابلیت «نورپردازی پرتره» برای خلق تصاویری جذاب مجهز شده است (باید توجه داشته باشید که این ویژگی، به گوشی آیفون ۸ پلاس و آیفون ۱۰ اپل محدود شده است).

آیفون ۱۰ با توجه به تغییراتی که دارد و همچنین نمایشگر بدون لبه‌ی که حاشیه‌های آن حذف شده است و تنها  یک بریدگی در بالای نمایشگر به‌منظور جای‌گیری سنسورهای ضروری و بلندگو دیده می‌شود، گران‌قیمت‌ترین گوشی اپل محسوب خواهد شد. اپل برچسب قیمتی ۹۹۹ دلار برای مدل پایه آیفون ۱۰ در نظر گرفته و نسخه دیگر این گوشی با ۲۵۶ گیگابایت حافظه، ۱۱۴۹ دلار قیمت‏‌گذاری شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات