KGI: دوربین TrueDepth، اپل را ۲ سال و نیم از رقبای اندرویدی پیش می‌اندازد

سه‌شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
تحلیل‌گران مؤسسه‌ی تحقیقاتی KGI معتقدند که دوربین TrueDepth به‌کاررفته در آیفون ۱۰، اپل را ۲ سال و نیم از رقبای اندرویدی جلو می‌اندازد.
تبلیغات

مینگ‌چی کو، تحلیل‌گر مؤسسه‌ی تحقیقاتی KGI‌ در قالب یادداشتی که صبح امروز منتشر شد، به سرمایه‌گذاران اعلام کرد که رقبای اندرویدی کوپرتینونشین‌ها به دو سال‌ و نیم‌ زمان برای توسعه‌ی فناوری مشابهی با دوربین TrueDepth به‌کاررفته در آیفون ۱۰ با قابلیت‌ها و تجربه‌ی کاربری نزدیک به آن نیاز دارند.

این تحلیل‌گر نام‌آشنا در یکی از گزارش‌های پیشین خود پیش‌بینی کرده بود که رقبای اپل به فرصتی یک تا دو ساله برای رسیدن به دستاوردی مشابه نیاز دارند؛ اما بررسی دقیق‌تر گزارش فنی و رسمی اپل، نشان از آن دارد که دستیابی به تجربه‌ی کاربری مشابه با دوربین TrueDepth مستلزم صرف زمان بیشتری است.

دوربین TrueDepth طی سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به‌لحاظ فنی، برتری قابل توجهی عاید اپل خواهد کرد؛ به‌گونه‌ای که طبق اعلام مینگ‌چی کو، مؤسسه‌ی KGI به رشد فروش آیفون در بازار گوشی‌های بالارده‌ طی چند سال آینده با وجود محدودیت‌‌های مربوط به عرضه‌ی آیفون ۱۰ در سال ۲۰۱۷، «باور کامل» دارد.

مؤسسه‌ی KGI Securities پیش‌بینی‌های خود از میزان فروش آیفون ۱۰ در سال ۲۰۱۷ را از ۴۰ میلیون واحد به ۳۰ تا ۳۵ میلیون واحد کاهش داده است؛ اما کو می‌گوید نگرش مثبت این مؤسسه‌ به میزان فروش آیفون‌های مجهز به دوربین TrueDepth آینده، کماکان پابرجا است.

دوربین TrueDepth اپل علاوه‌بر فعال‌سازی قابلیت تشخیص چهره‌ی فیس آی‌دی، قابلیت‌های دیگری نظیر سیستم پیشرفته‌ی ردگیری حرکات چهره و انیموجی (اموجی‌های پویا) را به ارمغان می‌آورد. شایعات حکایت از آن دارند که دشواری تولید دوربین TrueDepth، عامل اصلی مشکلات عدیده در تولید آیفون ۱۰ و محدودیت در عرضه‌ی اولیه‌ی این گوشی محسوب می‌شود.

رقبای اپل نظیر سامسونگ و گوگل نیز برای تولید محصولی مشابه دوربین TrueDepth، ناگزیر به مواجهه با مشکلات مربوط به توسعه و تولید آن هستند. سامسونگ در حال حاضر راهکاری برای تشخیص چهره همراه با گوشی‌های پرچم‌دار خود ارائه می‌دهد؛ اما این سیستم به اندازه‌ی راهکار اپل قابل اتکا نیست، چرا که تنها به ردگیری دو‌بعدی چهره محدود است و بنابراین امنیت پایین‌تری دارد.

مینگ‌چی کو پیش از این پیش‌بینی کرده بود که چنانچه دوربین TrueDepth اپل نزد کاربران به مقبولیت و محبوبیت دست یابد، تمام آیفون‌های آینده‌ی این شرکت به قابلیت یادشده مجهز خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات