گلکسی نوت 5 با پورت USB-C، حافظه UFS و باتری پرظرفیت ارائه می‌شود

پنج‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
اواخر تابستان باید منتظر آیفون یا آیفون‌های جدید اپل و البته فبلت نوت 5 سامسونگ باشیم. جدیدترین گمانه‌زنی‌ها حکایت از استفاده سامسونگ از USB-C و باتری ۴۱۰۰ میلی‌آمپرساعتی در گلکسی نوت 5 دارند.
تبلیغات

بازار شایعات مربوط به گلکسی نوت 5 و آیفون 6S هر روز داغ‌تر می‌شود. جدیدترین گمانه‌زنی‌ها حکایت از آن دارند که سامسونگ در پرچمدار بعدی سری نوت خود از USB نوع C که این روزها بسیار پرطرفدار شده استفاده خواهد کرد. این کانکتور بر خلاف microUSBهای کنونی مستقل از جهت است. یعنی مانند کانکتور شارژر لایتنینگ اپل آن را از هر دو جهت می‌توانید به تلفن متصل کنید. اما این فقط یکی از مزایای USB-C است. قابلیت‌هایی چون گذردهی (سرعت انتقال) بسیار بالا که امکان استریم ویدیوهای 4K را بدون هیچ تاخیری فراهم می‌کند و امکان شارژ شدن بسیار سریع تلفن از جمله مزایای اصلی این کانکتور جدید هستند که در مک بوک جدید اپل و کروم‌بوک‌های جدید معرفی شده مورد استفاده قرار گرفته و اینتل هم اعلام کرده که از آن پشتیبانی می‌کند. 

از سوی دیگر گفته می‌شود که نوت 5 به حافظه داخلی با تکنولوژی UFS 2.0 مجهز خواهد شد که در گلکسی اس 6 و اس 6 اج هم مورد استفاده قرار گرفته است. هم اکنون این دو دستگاه از نظر سرعت انتقال اطلاعات و بنچمارک‌های مربوط به ورودی/خروجی در بالاترین سطح ممکن قرار گرفته‌اند. همچنین کارمندان پیشین سامسونگ سایر شایعات مربوط به این دستگاه را تایید کرده‌اند و تنها موردی که صحت آن تایید نشده مربوط به استفاده از نمایشگر 4K است که گفته‌اند فعلا در مرحله آزمایشی قرار دارد.

می‌توانیم انتظار داشته باشیم که گلکسی نوت 5 با نمایشگری ۵.۹ اینچی و رزولوشن Quad HD با فناوری Super AMOLED روانه بازار شود. گمانه‌هایی درباره ضخامت ۷.۹ میلی‌متری و باتری ۴۱۰۰ میلی‌آمپرساعتی این دستگاه هم وجود دارد. گفته می‌شود تراشه به کار رفته در آن نیز نسخه ارتقا یافته‌ای از اکسینوس 7420 خواهد بود که در گلکسی اس 6 مورد استفاده قرار گرفته است.

باید تا اواخر تابستان و نمایشگاه IFA امسال منتظر بمانیم و ببینیم که نوت 5 در نهایت با چه مشخصات فنی و با چه طراحی روانه بازار می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات