کاهش فروش آیفون 6 پس از ارائه گلکسی اس 6

سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
حالا که دو هفته از ورود گلکسی اس 6 به بازار می‌گذرد، رقابت بین این تلفن و آیفون 6 اپل داغ‌تر شده است. بر اساس گزارش مرکز تحقیق و مشاوره اطلس، ارائه گلکسی اس 6 بر روی فروش آیفون 6 تاثیر منفی گذاشته است.
تبلیغات

تلفن‌های سری گلکسی اس سامسونگ و آیفون‌های اپل، از پرفروش‌ترین تلفن‌های پرچمدار موجود در بازار بوده و هستند که توانسته‌اند سهم عمده‌ای از بازار ابزارهای هوشمند رده بالا را به خود اختصاص دهند. گلکسی اس 6 و اس 6 اج سامسونگ که به تازگی روانه بازار شده‌اند قرار است مستقیما وارد رقابت با آیفون 6 و آیفون 6 پلاس اپل شوند. بنا به گزارش شرکت تحقیق و مشاوره بازار ATLAS، معرفی گلکسی اس 6 روی فروش آیفون 6 تاثیر منفی گذاشته است.

 بنا به این گزارش، فروش آیفون 6 و آیفون 6 پلاس در هفته دوم آوریل ۳۵٫۰۰۰ دستگاه بوده که نسبت به هفته پیش از آن، حدودا ۱۷۰۰ دستگاه کاهش فروش را تجربه کرده است. این در حالی است که حدودا ۷۹٫۵۸۶ دستگاه گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج در شش روز اول پس از ارائه این دو محصول در روز ۱۰ آوریل فروخته شد. این آمار تنها مربوط به فروش آفلاین بوده و اگر میزان فروش آنلاین را هم به آن اضافه کنید، متوجه خواهید شد که آمار و ارقام فروش با فاصله زیادی نسبت به آیفون 6 بیشتر است.

اگر فروش هفته اول گلکسی اس 6 و اس 6 اج را با فروش هفته اول گلکسی اس 5 مقایسه کنیم، می‌بینیم که فروش پرچمداران جدید چهار برابر نسل پیشین با ۲۰٫۰۰۰ واحد بوده است. فروش آیفون 6 و آیفون 6 پلاس از پایان ماه مارس به آرامی با کاهش همراه بوده که البته با توجه به گذشت ۶ ماه از معرفی این محصول، طبیعی به نظر می‌رسد.  جنگ جونگ-هیوک، نایب‌رئیس مرکز تحقیقات اطلس می‌گوید:

 از آنجا که ۶ ماه از معرفی آیفون 6 می‌گذرد، افت میزان فروش آن کاملا طبیعی به نظر می‌رسد.

نظر شما در این باره چیست؟ در رقابت بین گلکسی اس 6 و آیفون 6 کدامیک پیروز خواهد شد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات