آیفون 8 پلاس و آیفون ایکس سه گیگابایت رم خواهند داشت

دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق گزارش منتشرشده، گوشی آیفون ۸ اپل، دو گیگابایت رم دارد؛ ولی آیفون ۸ پلاس و آیفون ایکس، به سه گیگابایت رم مجهز خواهند شد.
تبلیغات

کمتر از ۴۸ ساعت تا معرفی رسمی گوشی‌های جدید اپل باقی مانده است و خبرها و شایعات مربوط به این گوشی‌ها، لحظه به لحظه بیشتر می‌شود. جدیدترین گزارش‌ها نشان می‌دهند که آیفون ۸، دو گیگابایت رم دارد؛ ولی آیفون‌های ۸ پلاس و ایکس، از سه گیگابایت رم استفاده می‌کنند؛ بنابراین از نظر مقدار رم، تفاوتی بین آیفون‌های نسل ۷ و ۸ وجود ندارد؛ آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس هم به ترتیب، دو و سه گیگابایت رم دارند.

این گزارش جزئیاتی هم در مورد دوربین آیفون ۸ ارائه می‌کند؛ ظاهرا آیفون ایکس از دوربینی ۱۲ مگاپیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری 4K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه استفاده می‌کند که می‌تواند با رزولوشن فول اچ‌دی و نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. جلوی این گوشی، دوربینی برای عکاسی سلفی با حسگر ۷ مگاپیکسلی قرار دارد که می‌تواند با رزولوشن فول اچ‌دی و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. پیش از این گفته شده بود که دوربین جلویی آیفون ایکس هم می‌تواند با دقت 4K فیلم‌برداری کند؛ ولی ظاهرا این موضوع صحت ندارد.

طبق اخبار گذشته، آیفون‌های ۸ و ایکس از تراشه‌ی A11 استفاده می‌کنند. این تراشه، پردازنده‌ای ۶ هسته‌ای را کنترل می‌کند که از دو هسته برای انجام محاسبات سنگین و از چهار هسته‌ی دیگر برای انجام محاسبات سبک و صرفه‌جویی در مصرف انرژی استفاده می‌شود.

گوشی‌های آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس و آیفون ایکس، سه‌شنبه، ۲۱ شهریور ماه در ساعت ۹:۳۰ شب به وقت تهران، در جریان مراسمی در سالن تئاتر استیو جابز، معرفی خواهند شد.

نظر شما در مورد این سه گوشی چیست؟

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با آیفون ۸ به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات