گوشی Zenfone 3 با حسگر اثر انگشت روانه بازار می‌شوند

دوشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
این روز‌ها حسگر اثر انگشت به یکی از معیارهای انتخاب گوشی‌ هوشمند تبدیل شده است، به همین دلیل مدیرعامل ایسوس اعلام کرده به زودی نسخه جدیدی از گوشی‌ هوشمند Zenfone 3 همراه با حسگر اثر انگشت روانه‌ی بازار خواهد شد.
تبلیغات

 حسگر اثر انگشت به یکی از کاربردی‌ترین قابلیت‌های گوشی هوشمند تبدیل شده است؛ اپل برای اولین بار در گوشی آیفون 5S این قابلیت را تعبیه کرد، پس از آن تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند به سرعت بر روی تجهیز دستگاه‌های خود به این حسگر کار کردند. حال ایسوس به نوبه‌ی خود اعلام کرده که در گوشی محبوب خود یعنی Zenfone 3 این قابلیت را فراهم خواهد کرد.

هفته گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی که در پکن برگزار شد، جری شن -مدیرعامل ایسوس علاوه بر اعلام عرضه‌ی گوشی Zenfone 2 در چین، به این نکته هم اشاره کرد که در آینده‌ای نزدیک گوشی Zenfone 3 به قابلیت حسگر اثر انگشت مجهز می‌شود. همچنین شن در مصاحبه‌ای که با یک رسانه چینی داشته اعلام کرده که در نیمه‌ی دون سال جاری میلادی شاهد این قابلیت در گوشی Zenfone 2 خواهیم بود. از این پس افرادی که پرداخت را توسط گوشی‌های هوشمند خود انجام می‌دهند می‌توان از امن بودن آن‌ها توسط حسگر اثر انگشت اطمینان حاصل کنند. اگرچه دیگر قابلیت‌هایی که روزانه از آن‌ها استفاده می‌شود مانند باز کردن سریع قفل گوشی، تامین امنیت پوشه‌ها و حتی لاگین کردن به وب‌سایت‌ها نیز در دسترس خواهند بود.

حال امیدواریم ایسوس اشتباهات سامسونگ را تکرار نکرده و عملکرد بهتری از این قابلیت کاربردی ارائه کند. عملکرد سنسورهای موجود در گلکسی S5 و گلکسی نوت 4 نسبتا نارضایتی بیشتری را به همراه داشت که شرکت سامسونگ این مشکل را در پرچمدار جدید خود یعنی گلکسی S6 برطرف کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات