۶۳ درصد از آیفون های تولیدشده در ۱۰ سال گذشته، همچنان استفاده می‌شوند

چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق گزارش منتشرشده، نزدیک به ۶۳ درصد از آیفون‌های اپل که در ۱۰ سال گذشته تولید شده‌اند، هنوز توسط کاربرانشان استفاده می‌شوند.
تبلیغات

گزارش منتشرشده نشان می‌دهد که از تمام آیفون‌های اپل که از سال ۲۰۰۷ تاکنون تولید شده‌اند، هنوز نزدیک به ۶۳ درصد آن‌ها توسط کاربران استفاده می‌شوند. این موضوع برای شرکت اپل، هم خبر خوب و هم خبر بدی است.

خبر خوب اینکه نشان می‌دهد کاربران آیفون، واقعا گوشی‌ خود را دوست دارند و به‌راحتی از آن‌ دل نمی‌کنند؛ اما در سمت دیگر، این موضوع یک مشکل بزرگ هم محسوب می‌شود و آن، عدم ارتقاء آیفون‌ها به مدل‌های جدید است؛ ظاهرا کاربران آیفون، به‌ اندازه‌ی کافی برای ارتقاء گوشی‌های خود به مدل‌های جدید، قانع نمی‌شوند. گوشی‌هایی مثل آیفون ۴ و آیفون ۵، هنوز هم در سراسر جهان استفاده می‌شود.

اپل در ۱۰ سال گذشته، بالغ بر ۱.۱۶۳ میلیارد دستگاه گوشی آیفون وارد بازار کرده است؛ این رقم ۱۵ درصد از کل گوشی‌های تولیدشده در این بازه‌ی زمانی را شامل می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهند که در فرودین ماه امسال، از هر ۴ گوشی تولیدشده، یکی آیفون اپل بوده است.

آیفون ۶؛ محبوب‌ترین گوشی اپل

اگر بخواهیم میزان محبوبیت گوشی‌های آیفون را بر اساس تعداد کاربران فعال رده‌بندی کنیم، آیفون ۶ در صدر این فهرست قرار می‌گیرد. گزارش منتشرشده نشان می‌دهد که در فروردین‌ماه، ۲۱ درصد از کل کاربران آیفون از این مدل استفاده می‌کردند. در این بازه‌ی زمانی، آیفون ۶ اس و آیفون ۷، با ۱۸ و ۱۱ درصد در رتبه‌های دوم و سوم قرار می‌گیرند. رتبه‌ی چهارم هم با ۹ درصد از کل کاربران آیفون، به مدل آیفون ۶ پلاس تعلق دارد.

آیفون ۶

خبر خوب اینکه مدل‌های قدیمی مثل آیفون ۴ و آیفون ۵، کاربران زیادی ندارند؛ اما از طرف دیگر، کاربران زیادی هم از مدل جدید آیفون ۷ پلاس استفاده نمی‌کنند؛ این موضوع نشان می‌دهد که امکانات ویژه‌ی این گوشی در مقایسه با آیفون ۷، مثل دوربین دوگانه، نتیجه‌ی مطلوبی نداشته است.

شهریورماه امسال، اپل احتمالا از سه گوشی جدید با نام‌های آیفون ۷ اس، آیفون ۷ اس پلاس و آیفون ۸، رونمایی کند. انتظار می‌رود که آیفون ۸ بتواند کاربران مدل‌های قدیمی را به ارتقاء گوشی‌ خود ترغیب کند.

به نظر شما چرا هنوز بسیاری از کاربران از آیفون‌های ۴ و ۵ استفاده می‌کنند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات