نمایشگرهای جدید IGZO و WQHD پا به دنیای موبایل می‌ گذارند

یک‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
تا کنون در سال 2015 گوشی‌های پرچمدار و غیرپرچمدار بسیاری معرفی شده‌اند که قرار است بزودی روانه‌ی بازار شوند، اما این بدان معنا نخواهد بود که برای ادامه‌ی سال قرار نیست با غافلگیری‌ها و رویدادهای دیگری روبرو شویم. در حقیقت دو شرکت بزرگ سازنده قطعات، محصولات جدیدی آماده‌ی تولید دارند که موجب بهبود دستگاه‌های آینده خواهد شد.
تبلیغات

 دو کمپانی جپن دیسپلی  (JDI) و شارپ اعلام کرده‌اند که در حال تولید انبوه نمایشگرهای جدید in-cell ادغام شده هستند که می‌تواند در دستگاه‌های آینده مورد استفاده قرار گیرد.

JDI مشخص کرده که در حال تولید انبوه نمایشگرهای مجهز به رزولوشن بسیار بالای WQHD است که با ارقام 2560 در 1440 شناخته می‌شود؛ نکته‌ی جالب در خصوص این نمایشگرها، برخورداری آن‌ها از فناوری لمس in-cell است. به ادعای این سازنده‌، پیاده‌سازی این فناوری که موجب ادغام بخش تشخیص لمس با خود نمایشگر می‌شود در رزولوشن‌های بالا دشوارتر است اما JDI موفق شده اولین ماژول نمایشگر LCD با فناوری in-cell را در رزولوشن بسیار بالای WQHD تولید کند.

این نمایشگر از همان فناوری به کار رفته در Pixel Eyes بهره می‌برد و از 1.8 برابر پیکسل بیشتر در قیاس با نمایشگر Full HD برخوردار است.

از سوی دیگر، کمپانی شارپ نیز تولید انبوه نمایشگرهای مجهز به فناوری in-cell بر پایه‌ی IGZO را بزودی آغاز خواهد کرد که در ادامه‌ی سال میلادی در مجموعه‌ای از دستگاه‌ها که نامی از آن‌ها برده نشده به کار خواهند رفت. شارپ همچنین انتظار دارد که بعنوان تولیدکننده‌ی اصلی نمایشگرهای کم‌مصرف 12 اینچی IGZO برای آیپد پرو اپل مطرح شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات