اپل در آیفون 6S همچنان از سنسور ۸ مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد

سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
برخلاف سایر تولیدکنندگان گوشی‌های‌هوشمند، اپل افزایش رزولوشن را راهکار خوبی برای بالا بردن کیفیت دوربین گوشی‌های‌هوشمند خود نمی‌داند. این کمپانی تا امروز از این قانون تبعیت کرده و شنیده‌ها حاکی است که در آینده‌ نیز شاهد پیروی از قانون نانوشته خواهیم بود.
تبلیغات

براساس گمانه‌های مطرح شده در مورد آیفون 6S، نسل بعدی آیفون اپل نیز همچون نسل‌های پیشین تغییری را در رزولوشن سنسور دوربین به خود نخواهد دید. جف پو، تحلیل‌گر موسسه‌ی تحلیلی یوآنتا در گفتگویی با تایپه تایمز به این موضوع اشاره کرد که آیفون بعدی نیز همچنان از یک سنسور ۸ مگاپیکسلی بهره خواهد برد.

براساس گمانه‌‌زنی‌های این تحلیل‌گر، آیفون در دوربین نسل جدید گوشی‌هوشمند خود از لنز‌های توسعه یافته توسط Largen استفاده خواهد کرد. وی پیش‌بینی کرده که اپل به جای افزایش رزولوشن دوربین نسل جدید آیفون، قابلیت‌های دیگر دوربین محصول خود را از قبیل بهبود لرزش‌گیر اپیتکال یا بالا بردن سرعت فوکوس را تغییر دهد.

پیش از این شایعاتی مبنی بر استفاده از دو لنز در نسل جدید آیفون مطرح شده بود. پیش‌بینی استفاده از سیستم تصویربرداری مبتنی بر دو لنز در آیفون 6S توسط جان گروبر در ماه نوامبر صورت گرفته بود. وی حتی استفاده از چنین سیستمی را برای دوربین آیفون، بسیار خارق‌العاده خوانده بود، چراکه به گفته‌ی وی تصاویر ثبت شده با این سیستم کیفیتی برابر تصاویر ثبت شده با دوربین‌های DSLR خواهند داشت.

چندی پیش نیز گمانه‌ها در مورد استفاده از دوربین مبتنی بر دو لنز در آیفون نسل جدید قوت گرفت و دلیل آن احتمال اضافه شدن قابلیت زوم اپتیکال در آیفون بود. از جمله‌ی پیش‌بینی‌های دیگری که کارشناسان در مورد دوربین آیفون 6S انجام داده‌اند، بهبود تصویربرداری در محیط‌های کم‌نور توسط این گوشی‌هوشمند است که این موضوع را می‌توان ارمغان استفاده از دو لنز خواند که نور بیشتری را جذب سنسور می‌کند.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات