فروش گلکسی اس 5 سامسونگ 40 درصد کمتر از پیش‌بینی‌ها بوده است

دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
براساس گزارشی که توسط وال‌استریت ژورنال ارائه شده، گوشی گلکسی اس 5 سامسونگ در سطح فروش خود، عملکردی ضعیف‌تر از آنچه انتظار می‌رفت، داشته است. گفته می‌شود گلکسی اس 5 در سه‌ماهه‌ی اول عرضه، 12 میلیون واحد فروش داشته که حدود 4 میلیون دستگاه کمتر از نسل قبلی بوده و در مقایسه با رقم پیش‌بینی شده نیز 40 درصد پایین‌تر محسوب می‌شود.
تبلیغات

براساس این آمار، میزان فروش پرچم‌دار سامسونگ در کشور چین حدود 50 درصد کاهش به خود دیده و بازار ایالات متحده در حقیقت تنها بازار مهمی است که پرچم‌دار کره‌ای در آن، افزایش فروش را تجربه کرده است؛ هرچه باشد ایالات متحده بزرگ‌ترین بازار هدف سامسونگ به شمار می‌رود.

براساس گزارش‌ها، سامسونگ میزان موجودی مورد نیاز گلکسی اس 5 را دست بالا گرفته بود و به همین دلیل مجبور شده با صرف هزینه‌های تبلیغاتی بیشتر، تلاش کند دستگاه‌های اضافی تولید شده را به فروش رسانده و انبارهای خود را خالی کند. این کمپانی ماه پیش پس از کاهش میزان درآمد و سود خود وعده داده بود خانواده‌ی گوشی‌های هوشمند خود را با تغییرات بنیادین رو‌به‌رو کند.

وال‌استریت ژورنال همچنین به منابعی اشاره می‌کند که معتقد هستند سامسونگ در فکر ایجاد تغییراتی در سطح مدیریتی و اجرایی شرکت هستند. ممکن است رئیس بخش موبایل سامسونگ جای خود را به رئیس بخش تلویزیون و لوازم خانگی این شرکت بدهد اما این شایعات هنوز قابل اتکا نیستند و گفته می‌شود چنین برنامه‌ای نیز با نهایی شدن فاصله‌ی بسیار دارد.

تصور می‌شود هرگونه تحول مدیریتی در سامسونگ در ادامه‌ی رویارویی این شرکت با چالش‌های رده بالایی باشد که اکنون با آن‌ها مواجه است. رئیس هیئت مدیره‌ی سامسونگ یعنی لی کون‌هی که خیزش سامسونگ در دهه‌ی 1990 میلادی را رهبری کرد اکنون به‌شدت بیمار است و اگرچه پسر او نزدیک‌ترین گزینه برای تصدی جایگاه وی به شمار می‌رود، اما خود شرکت بصورت رسمی برنامه‌ای در این خصوص ارائه نکرده است.

سخنگوی سامسونگ در پاسخ به سؤال وب‌سایت ورج در باره‌ی شایعات مطرح شده در مورد بخش موبایل، اعلام کرده که این شرکت تمایلی برای پاسخ‌گویی در خصوص شایعات و گمانه‌زنی‌ها ندارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات