دوربین های گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس از دو تولیدکننده تأمین می‌شوند

شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ دوربین‌های مورد نیاز برای دو گوشی‌ هوشمند گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس را از دو کمپانی مختلف تأمین می‌کند.
تبلیغات

پیش از این شایع شده بود که شاید سامسونگ در گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس از جدیدترین سنسور دوربین سونی بهره بگیرد. دیروز گزارش شد که گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار جدید سامسونگ از دوربین تولیدشده توسط بخش System LSI بهره می‌برند. حال این موضوع تأیید شده است که سامسونگ دوربین مورد نیاز برای دو دستگاه یادشده را از دو تولیدکننده‌ی مختلف تهیه می‌کند. خاطرنشان می‌کنیم که این شرکت همین رویه‌ را در مورد پرچم‌داران سال‌های قبلی خود یعنی گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج و نیز گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج در پیش گرفته بود.

برخی از مدل‌های گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس از سنسور ایزوسل S5K2L2 بهره می‌برند که این سنسور توسط System LSI و برای دوربین پشتی تولید می‌شود. اما برخی از مدل‌های پرچم‌داران جدید سامسونگ از سنسور جدید IMX333 سونی بهره می‌برند. لازم به ذکر است که سنسور هر دو مدل یادشده ۱/۲.۵۵ اینچی و ۱۲.۲ مگاپیکسلی است. از جمله ویژگی‌های دیگر این سنسورها می‌توان به فوکوس خودکار تشخیص فاز پیکسل دوگانه، سیستم لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، گشودگی دیافراگم F/1.7 و قابلیت ضبط فیلم با کیفیت 4K اشاره کرد. بنابراین تصویر و ویدیوهای نهایی تولیدشده با هر کدام از این سنسورها باید شرایط یکسانی داشته باشد.

وضعیت یادشده برای دوربین سلفی گوشی‌های هوشمند گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس نیز وجود دارد. برخی از مدل‌های این گوشی‌ها از سنسور IMX320 سونی استفاده می‌کنند و برخی دیگر از سنسور S5K3H1 که توسط System LSI ساخته می‌شود، بهره می‌برند. هر دو سنسور مورد بحث ۸ مگاپیکسلی هستند و مکانیزم فوکوس خودکار ارائه می‌دهند. این دو سنسور امکان ثبت ویدیوهایی با کیفیت کیو اچ‌دی هم دارند. بنابراین اهمیتی ندارد که گلکسی اس ۸ و یا گلکسی اس ۸ پلاس شما از کدام یک از سنسورهای یادشده استفاده می‌کند؛ چراکه نتیجه‌ی نهایی در هر صورت یکسان خواهد بود.

galaxy s8

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات