تصویری از گلکسی اس 8 در کنار آیفون 6 فاش شد

سه‌شنبه ۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
تصویر جدیدی از گلکسی اس 8 در کنار آیفون ۶ فاش شده است که با توجه به آن می‌توان ابعاد پرچم‌دار جدید سامسونگ را با آیفون ۶ اپل مقایسه کرد.
تبلیغات

در چند وقت اخیر خبرها و شایعات مرتبط با گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس سامسونگ یکی پس از دیگری منتشرمی‌شوند و حالا مجددا تصویری از مدل معمولی اس ۸ در کنار آیفون ۶ فاش شده است. با توجه به استانداردهای امروزی، نمایشگر آیفون ۶ واقعا کوچک به نظر می‌رسد. همان‌طور که می‌دانید، آیفون ۶ از صفحه نمایشی ۴.۷ اینچی بهره می‌برد و علاوه بر این حاشیه‌های این دستگاه چندان باریک نیستند. گلکسی اس ۸ از طراحی بدون حاشیه بهره خواهد برد و آیفون ۶ دقیقا از طراحی مخالف پرچم‌دار بعدی سامسونگ بهره گرفته است. 

همان‌طور که در تصویر بالای مطلب مشاهده می‌کنید، آیفون ۶ در بخش پایین و بالای نمایشگر خود حاشیه‌های زیادی دارد. اما حالا گلکسی اس ۸ به لطف استفاده از طراحی بدون حاشیه، با وجود بهره گرفتن از یک نمایشگر ۵.۸ اینچی، فقط کمی از آیفون ۶ اپل بلندتر است. همان‌طور که می‌بینید، پرچم‌دار بعدی سامسونگ از یک صفحه نمایش خمیده بهره می‌برد و دیگر خبری از دکمه‌ی فیزیکی هوم در این محصول نیست. سامسونگ در گلکسی اس ۸ دکمه‌های دیجیتال را جایگزین فیزیکی هوم کرده است که البته در تصویر بالا به دلیل خاموش بودن دستگاه قابل دیدن نیست. آیفون ۶ در سپتامبر سال ۲۰۱۴ معرفی شد؛  بنابراین شاید فکر کنید این مقایسه چندان منطقی نیست. البته باید در نظر داشته باشیم آیفون ۶ اس که یک سال پس از آیفون ۶ معرفی شد هم  طراحی مشابهی نسبت به نسل قبلی خود دارد. اگر یک سال جلوتر برویم، به آیفون ۷ می‌رسیم که این گوشی هوشمند نیز حاشیه‌های زیادی دارد؛ بنابراین اهمیتی ندارد کدام‌یک از گوشی‌های اپل را با گلکسی اس ۸ مقایسه کنیم و تفاوت در این بین بسیار ناچیز است. 

گلکسی اس ۸ در تاریخ ۲۹ مارس (نهم فروردین ۹۶) در طی مراسم Unpacked سامسونگ در شهر نیویورک معرفی خواهد شد. ابن شرکت از قبل تأیید کرده است که گوشی مورد اشاره در این تاریخ معرفی می‌شود و احتمالا در این رویداد، در کنار گلکسی اس ۸ از گلکسی اس ۸ پلاس هم رونمایی خواهد کرد. بر اساس خبرهایی که تاکنون منتشر شده است، انتظار می‌رود مدل معمولی پرچم‌دار جدید سامسونگ به نمایشگری ۵.۸ اینچی با رزولوشن کیو اچ‌دی (۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل) مجهز شود. لازم به ذکر است که این صفحه‌نمایش از نوع سوپر امولد و خمیده است. از دیگر مشخصات گلکسی اس ۸ می‌توان به رم ۴ گیگابایتی و سیستم‌عامل اندروید نوقا اشاره کرد. این دستگاه بدنه‌ای از جنس فلز و شیشه‌ خواهد داشت و احتمالا سنسور اثر انگشت در بخش پشتی آن قرار خواهد گرفت. علاوه بر این، گلکسی اس ۸ به تکنولوژی تشخیص چهره مجهز خواهد بود و سامسونگ برای اولین بار دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی خود موسوم به بیکسبی را در این دستگاه ارائه خواهد داد. تمام ویژگی‌هایی که برای گلکسی اس ۸ انتظار داریم، در مورد گلکسی اس ۸ پلاس هم صدق می‌کند و فقط این مدل از صفحه‌نمایشی به ابعاد ۶.۲ اینچ بهره خواهد گرفت.

galaxy s8

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات