سامسونگ هنوز در بازار تلفن حکمرانی می کند ولی رشد اپل بیشتر است

جمعه ۹ دی ۱۳۹۰ - ۲۰:۲۴
مطالعه 3 دقیقه
همانطور که می دانید بازار گوشی های تلفن همراه و سیستم عامل های آن، بازاری با افت و خیز فراوان است. در این بین بعضی سهم بازار خود را از دست می دهند و بعضی روز به روز بازارشان گسترش پیدا می کند. در این مقاله سهم بازار 5 شرکت برتر تولید کننده تلفن های همراه (هوشمند و غیر هوشمند) و سیستم عامل آنها بررسی شده است. این اطلاعات مربوط به فروش این شرکت ها در سه ماهه ی پایانی سال میلادی در بازار امریکا می باشد.
تبلیغات

سامسونگ هنوز بزرگترین تولید کننده موبایل است، ولی طبق اطلاعات منتشر شده توسط Comscore شرکت Apple هم در حال پیشرفت است.

25.6 درصد از خریداران موبایل در سه ماهه ی پایانی سال تلفن سامسونگی خریداری کرده اند اما رشد این شرکت در سه ماه پایانی 2011 تنها 0.3 بوده است.

اما اگر چه اپل در جایگاه چهارم قرار دارد و 11.2 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است اما رشد فروش تلفن های تولید این شرکت در سه ماه پایانی سال 1.4 درصد بوده است.

سامسونگ و Apple تنها تولید کنندگان موبایل در بین 5 تولید کننده ی برتر بودند که مقدار سهمشان در بازار در طی این بازه ی زمانی رشد کرده بود. LG با دارا بودن 20.5 درصد از سهم خریداران موبایل در آمریکا، دارای افت 0.5 درصدی بوده و به دنبال آن موتورولا با از دست دادن 0.3 درصد از سهم بازار و دارا بودن 13.7 درصد در مقام سوم قرار دارد.

در رتبه ی پنجم هم RIM با بیشترین افت فروش در سه ماهه آخر سال، کاهش فروش 0.6 درصدی را تجربه کرده و با این افت سهمش در بازار به 6.5 درصد در سه ماه اخر سال 2011 رسیده است.

در جدول زیر می توانید مطالب ذکر شده در بالا را به صورت جدول وار مشاهده کنید.

سیستم عامل شرکت گوگل 46.9 درصد از سهم بازار را تصاحب کرده و در سه ماهه ی گذشته افزایش 3.1 درصدی داشته است. این در حالی است که iOs افزایش 1.4 درصدیداشته و با سهم 28.7 درصد رتبه دوم بازار را در دست دارد.

پلتفرم های باقی مانده در بین 5 پلتفرم برتر، با از دست دادن سهم بازار مواجه شده اند، RIM با 3.1 درصد افت دارای 16.6 درصد سهم بازار و مایکروسافت با 0.5 درصد افت دارای 5.2 درصد از سهم بازار و سیمبین نوکیا با 0.3 درصد افت، 1.5 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد.

در جدول زیر می توانید مطالب ذکر شده در بالا را به صورت جدول وار مشاهده کنید.

منبع: CNET

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات