تلاش سامسونگ برای پیشگیری از فاجعه‌ای مشابه گلکسی نوت 7

پنج‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از مشکلاتی که برای گلکسی نوت ۷ به وجود آمد، حال سامسونگ می‌خواهد اطمینان حاصل کند که تاریخ مجددا تکرار نشود.
تبلیغات

سامسونگ مسلما تمایلی ندارد که مشکلات پیش‌آمده مجددا تکرار شود. این غول کره‌ای به‌تازگی اعلام کرده که نیاز‌مندی‌های لازم برای تأمین امنیت باتری‌های لیتیوم‌-یونی را افزایش داده است و به‌طور منظم بازرسی‌هایی انجام می‌دهد تا بدین طریق از بروز فجایعی چون مشکلات مربوط به نوت ۷ جلوگیری کند. همان‌طور که می‌دانید، سرانجام مشخص شد مشکل فبلت مورد اشاره به دلیل نقص در باتری این محصول ایجاد شده بود.

بنا به اعلام جئونگ مارن کی ، معاون وزیر تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی: «اکنون شرایط به گونه‌ای شده است که تولیدکنندگان باتری‌های لیتیوم-یونی، با دقت بیشتری تحت نظر هستند و بازرسی‌های منظمی بر کار آن‌ها صورت خواهد گرفت. به دلیل این‌که این نوع باتری‌ها معمولا در دستگاه‌های قابل حمل و به‌خصوص گوشی‌های هوشمند به کار می‌روند، باید تدابیر امنیتی بیشتری در ساخت و استفاده از آن‌ها لحاظ شود.»

مارن کی در ادامه می‌گوید: «تلاش برای اطمینان از امنیت، به همان اندازه که توسعه‌ی محصولات جدید بر پایه‌ی فناوری‌های نوآورانه اهمیت دارد، مهم است.»

سامسونگ اخیرا اعلام کرده که دلیل آتش گرفتن گلکسی نوت ۷، باتری‌های نقص‌دار ساخته‌شده توسط دو تأمین‌کننده‌ی این کمپانی یعنی سامسونگ SDI و Amperex بوده است. در نهایت این غول کره‌ای همه‌ی تلاش خود را انجام داد تا تمامی نوت ۷ های به فروش رفته را فراخوانی کند. این شرایط باعث شد سامسونگ سودی معادل ۵.۴ میلیارد دلار را از دست بدهد.

برای اینکه افراد اطمینان حاصل کنند سامسونگ از اشتباهات خود درس گرفته است، این کمپانی به این نکته اشاره کرده که تلاش و تمرکز زیادی بر بهبود امنیت باتری‌های محصولات خود خواهد داشت. از جمله اقدامات سامسونگ در این زمینه، استفاده از تاکتیک‌هایی مثل تست اشعه‌ی ایکس و بهره گرفتن از استاندارد‌های بهتر در فرآیند طراحی است.

امیدواریم سامسونگ در آینده و به‌خصوص در تولید نسل بعدی پرچم‌داران خود، دقت بیشتری داشته باشد تا خیال کاربران از بابت امنیت دستگاه‌های تولیدی این کمپانی راحت باشد.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات