سامسونگ همچنان برترین کمپانی از لحاظ تولید گوشی هوشمند

جمعه ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ توانسته است جایگاه خود را به عنوان برترین کمپانی در زمینه ساخت تلفن‌های هوشمند حفظ کند اما کمپانی‌های چینی در حال کمتر کردن فاصله هستند.
تبلیغات

غول الکترونیک کره‌ای با افت فروش سالانه ۱۴ درصدی در سومین سه‌ماهه سال ۲۰۱۶ روبه‌رو شد. طبق مطالعات گارتنر که در روز پنج‌شنبه منتشر شده است؛ این تقریبا یکی از بدترین عملکردهای کمپانی تاکنون به شمار می‌رود.

افت فروش سامسونگ به خاطر مشکلات پیش‌آمده برای باتری فبلت گلکسی نوت 7 بود که باعث شد تعدادی از دستگاه‌های فروخته‌شده  آتش بگیرند یا منفجر شوند. سامسونگ مجبور شد دو بار گلکسی نوت 7 را جمع‌آوری و درنهایت تولید و فروش آن را متوقف کند. در تحلیل‌های گارتنر آمده است:

تصمیم سامسونگ برای جمع‌آوری گلکسی نوت 7 درست بود؛ اما باعث شد به برند این کمپانی آسیب وارد شود و همچنین افزایش فروش محصولاتش را در کوتاه‌مدت دشوارتر کند.

با این وجود هنوز سامسونگ در بالاترین جایگاه قرار دارد و توانسته است ۷۱.۷ میلیون گوشی هوشمند در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۶ به فروش رساند. در جایگاه دوم اپل قرار دارد که توانسته ۴۳ میلیون تلفن هوشمند بفروشد. طبق مطالعات گارتنر، کمپانی اپل با وجود عرضه آیفون 7 با کاهش فروش ۶.۶ درصدی در سه‌ماهه سوم ۲۰۱۶ روبه‌رو شده و علت آن نیز افت فروش محصولات این کمپانی در کشور چین است.

در مجموع، فروش تلفن‌های هوشمند با ۵.۴ درصد رشد، به ۳۷۳ میلیون واحد در سه‌ماهه‌ سوم ۲۰۱۶ رسیده است. جالب است بدانید که تنها کمپانی‌های هواوی، اوپو و BBK شاهد رشد فروش بوده‌اند.

هواوی در حال حاضر جایگاه سوم را به خود اختصاص داده و این در حالی است که ۸۰ درصد از فروش این کمپانی در کشور چین صورت گرفته است. در آخر گارتنر به این موضوع اشاره کرده که ۸۸ درصد از گوشی‌های موجود در بازار از سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات