مشکل اتصال به شبکه آیفون 7 علاوه بر آمریکا در چین نیز مشاهده شد

جمعه ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶
مطالعه 3 دقیقه
به نظر می‌رسد مشکلی که در اتصال آیفون ۷ به شبکه وجود داشت، بزرگ‌تر از آن چیزی است که قبلا فکر می‌کردیم و حالا این مشکل علاوه بر آمریکا در چین نیز مشاهده شده است.
تبلیغات

حدود دو هفته‌ی قبل، خبری منتشر شد مبنی بر اینکه چندین مورد از کاربران اپراتورهای AT&T و نیز Verizon در کشور آمریکا با مشکلاتی در هنگام کار با آیفون ۷ خود مواجه شده‌اند. به نظر می‌رسد برخی از آیفون‌های جدید اپل به طور اتفاقی سیگنال‌های شبکه‌ را از دست می‌دهند و حالا ظاهرا همین مشکل به صورت مشابه برای برخی از کاربران این محصول در کشور چین نیز رخ داده است. در ادامه‌ی این مطلب با زومیت همراه باشید تا در مورد مشکل مطرح شده بیشتر صحبت کنیم.

بنا به گزارشی که بلومبرگ منتشر کرده، چندین نفر از مشتریان چینی آیفون ۷، در شبکه‌های اجتماعی مختلف، در مورد مشکل به وجود آمده صحبت کرده و توضیح داده‌اند که چگونه سیگنال شبکه در آیفون آن‌ها از دست می‌رود.

به عنوان مثال در اپلیکیشن QQ (که یکی از محبوب‌ترین پتلفرم‌های پیام‌رسان چین است) به طور مخصوص برای مشکلات مربوط به اتصال آیفون ۷ به شبکه، یک گروه جدید ایجاد شده است. تنها دو هفته از زمان ایجاد این گروه می‌گذرد و بیش از ۱۶۰۰ نفر در آن عضو شده‌اند. بحث اصلی این گروه در مورد این است که دارندگان آیفون ۷ قادر به دریافت تماس‌های صوتی بر روی گوشی خود نیستند. علاوه بر این کاربران در گروه یاد شده در مورد اینکه از اپل چه انتظاراتی برای رفع این مشکل دارند نیز توضیحاتی را ارائه می‌کنند.

Li Dengke که گروه مورد بحث را در QQ ایجاد کرده در توضیحات خود به بلومبرک اعلام کرده که یک مرکز خدمات معتبر اپل، گوشی آیفون ۷ خراب وی را دریافت کرده و یک مدل جدید را اختیار وی قرار داده است. در هر حال به نظر می‌رسد مدل جدید نیز هیچ مزیتی نسبت به مدل قبلی نداشته و همان مشکل برای این شخص همچنان وجود دارد. در ادامه بخشی ازتوضیحات ارائه شده توسط Li Dengke را از زبان خود او می‌خوانیم.

گوشی جدید خود را در ماه اکتبر دریافت کردم. ساعت ۵ یا کمی دیرتر، بر روی این دستگاه مجددا با خطای out of service (خارج از شبکه) مواجه شدم.

در وب‌سایت Weibo که محبوب‌ترین پلتفرم میکروبلاگینگ چین است، کلمه‌ی کلیدی out of service هم اکنون به یکی از عبارات پر استفاده در طی هفته‌های گذشته تبدیل شده است. بنا به اعلام برخی از کاربران، سوئیچ به شبکه‌های ۳جی باعث خواهد شد تا مشکل مورد بحث حل شود، اگرچه هنوز هیچ یک از دارندگان آیفون ۷ که مشکل یاد شده را داشته‌اند این موضوع را تایید نکرده‌اند. علاوه بر این، مشتریانی که مبلغ قابل توجهی را برای خریداری یک آیفون ۷ پرداخت کرده‌اند، قطعا انتظار ندارند که گوشی‌ آن‌ها برای کارکرد سالم از اتصال به شبکه‌های پرسرعت LTE بی‌بهره بماند و این مورد برای آن‌ها پذیرفتنی نیست.

درآمد‌های اپل به میزان فروش آیفون در چین بسیار وابسته است. بنا به گزارش‌های منتشر شده، بیش از ۲۰ درصد از فروش جهانی آیفون در کشور چین انجام می‌شود.

شما در این مورد چه نظری دارید؟ اگر شما هم از دارندگان آیفون ۷ هستید و با مشکلاتی در دریافت سیگنال شبکه‌ مواجه شده‌اید، این موضوع را در بخش دیدگاه‌ها با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات