مشکلات گلکسی نوت 7 ممکن است ضرر 17 میلیارد دلاری برای سامسونگ به بار آورد

سه‌شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
با اتفاقات اخیر به نظر می‌رسد ضرر یک میلیارد دلاری فراخوان اول گلکسی نوت 7 ناچیز به نظر خواهد آمد.
تبلیغات

سامسونگ در بار اول فراخوانی گلکسی نوت 7 ضرری یک میلیارد دلاری را متحمل شد که رئیس بخش موبایل این شرکت آن را مقداری بسیار زیاد خوانده بود.

سامسونگ به نظر می‌رسید توانسته است با توجه به عملکرد خوب بخش نمایشگر و نیمه‌هادی‌ها این ضرر را پوشش دهد اما ضریی که اتفاقات جدید می‌تواند به بار آورد، بسیار بزرگ‌تر از قبل هستند.

به نظر می‌رسد سامسونگ به آرامی در مسیری گام برمی‌دارد که ممکن است برای بار دوم فراخوانی برای گلکسی نوت 7 اعلام کند چرا که در حال حاضر نیز فروش و تعویض فبلت پرچمدار خود را به طور کامل و البته موقتا متوقف کرده است.

در شرایط حاضر این امکان نیز وجود دارد که گلکسی نوت ۷ به صورت پایه‌ای دارای ایراد شناخته شده و سامسونگ مجبور به صرفنظر کردن از فروش گلکسی نوت 7 به صورت کامل شود. این موضوع می‌تواند ۱۷ میلیارد دلار معادل با فروش پیش‌بینی‌ شده ۱۹ میلیون دستگاه گلکسی نوت ۷ به سامسونگ خسارت وارد کند.

البته در این مقدار، ۱.۴ میلیارد دلار خسارت مواد دفعی و پایین آمدن ارزش شرکت در کنار ضربه‌ای که برند شرکت کره‌ای وارد می‌شود، محاسبه نشده است.

حتی برخی پا را فراتر گذاشته‌اند و معتقدند اگر از افراد خسارت دیده به خوبی عذرخواهی نشود، ممکن است سامسونگ پا در مسیر نوکیا و بلک‌بری بگذارد که البته این موضوع کمی بعید به نظر می‌رسد که چنین اتفاقی برای سامسونگ در حال حاضر رخ دهد.

نظر شما چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات