طبق نظرسنجی‌ها آیفون 6 پلاس میزان فروش و حاشیه سود اپل را افزایش داده است

جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴
مطالعه 2 دقیقه
نتیجه دو نظرسنجی که این هفته منتشر شده‌اند، نشان می‌دهد که فروش آیفون 6 پلاس 25 درصد از فروش کل آیفون‌ها را شامل می‌شود، روندی که به اعتقاد ناظران بازار مزیت مهمی برای  شرکت اپل محسوب می‌شود. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اولین نظرسنجی که توسط موسسه تحقیقاتی هوش مصرف‌کننده انجام گرفته نشان می‌دهد که 24 درصد از آیفون‌هایی که طی 2 هفته اخیر به فروش رفته‌اند، آیفون 6 پلاس هستند. همچنین 62 درصد از آیفون‌های به فروش رفته آیفون 6 بوده‌ند و 14 درصد باقیمانده به آیفون‌های قدیمی‌تر اختصاص داشته است. نتایج این نظرسنجی شباهت زیادی به نظرسنجی دیگری دارد که توسط موسسه BMO صورت گرفته است. در نظر سنجی متعلق به این موسسه نیز 25 الی 30 درصد از فروش کل آیفون‌ها در سال 2015 آیفون 6 پلاس خواهد بود.

همچنین طبق نتایج بدست آمده از نظرسنجی موسسه BMO حدود 50 درصد از افراد حاضر در این نظرسنجی اعلام کرده‌اند که قصد دارند تا آیفون 6 یا آیفون 6 پلاس با حافظه داخلی 64 گیگابایتی را خریداری کنند. احتمالا در جریان هستید که امسال اپل این قابلیت را به خریداران آیفون داد تا در قبال پرداخت 100 دلار بیشتر بتوانند بجای آیفون 16 گیگابایتی صاحب آیفون 64 گیگابایتی شوند و در ازای پرداخت 200 دلار بیشتر مدل 128 گیگابایتی را خریداری کنند.

هر دو نظرسنجی نشان می‌دهند که خریدارن علاقه دارند تا آیفون‌هایی با حافظه داخلی بالاتر را خریداری کنند. همچنین این دو نظرسنجی نشان می‌دهند که فروش امسال اپل با افزایش روبرو خواهد بود چرا که بسیاری از افراد خواستار ارتقای آیفون‌های فعلی خود به آیفون 6 و آیفون 6 پلاس هستند از طرفی بسیاری از کاربران سایر پلت‌فرم‌ها نیز خواستار مهاجرت به iOS هستند. نظرسنجی موسسه CIRP نشان می‌دهد که میزان افرادی که خواستار ارتقای آیفون فعلی خود به آیفون‌های جدید هستند از افرادی که سال گذشته قصد داشتند تا آیفون‌های خود را به آیفون 5s ارتقا دهند، بیشتر است. این در حالی است که طبق نظرسنجی موسسه BMO، حدود 34 درصد از کاربران اندروید قصد دارند تا به جمع کاربران iOS بپیوندند.

بدون تردید دوشنبه هفته آینده که  اپل گزارش درآمدهای فصلی خود را ارائه خواهد کرد،  وال استریت دید بهتری در مورد نحوه تاثیرگذاری فروش آیفون 6 و آیفون 6 پلاس در حاشیه سود اپل به ما خواهند داد. 

حتی مدل‌های قبلی آیفون نیز در حال حاضر فروش خوبی دارند و طبق بررسی که به تازگی از اپراتورهای مطرح آمریکا به عمل آمده است، روند تقاضای آیفون 5s همچنان مناسب و پایدار است. بررسی موسسه Canaccord Genuity از 4 اپراتور مطرح ایالات متحده امریکا نشان می‌دهد که آیفون 6، آیفون 6 پلاس و آیفون 5s به ترتیب در صدر پرفروش‌ترین گوشی‌های AT&T، Verizon، Sprint و T-Mobile هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات