کالبد شکافی آیفون 6 حکایت از هزینه‌ی 227 دلاری برای ساخت آن دارد

یک‌شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۹
مطالعه 1 دقیقه
اپل ۱۸ شهریور ماه نسل جدید تلفن‌های‌هوشمند خود یعنی آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس را معرفی کرد و از جمعه‌ی گذشته شاهد عرضه‌ی رسمی این تلفن‌هوشمند به بازار هستیم. اما یکی از جالب‌ترین نکات در مورد هر گجتی، هزینه‌ای تخمینی برای ساخت آن است که کالبدشکافی آیفون ۶ پرده از این حقیقت برداشته است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 اپل در نسل جدید آیفون‌های خود از پردازنده‌ی جدید A8 استفاده کرده که بهبودهایی را در مقایسه با نسل پیشین آن یعنی A7 به خود دیده است. پیش‌تر در زومیت کالبدشکافی کامل آیفون ۶ پلاس را مشاهده کردید، اما قیمت تمام شده‌ی تولید آیفون ۶ بصورت تخمینی به چه میزانی است؟

وب‌سایت Teardown.com آیفون ۶ را نیز کالبدشکافی کرده و براساس اطلاعات موجود، صفحه‌ی نمایش ۴.۷ اینچی مورد استفاده در آیفون ۶ قیمتی برابر ۴۱.۵۰ دلار دارد. با احتساب سایر قطعات که شامل باتری ۳.۵۰ دلاری، دوربین ۱۶.۵۰ دلاری، ماژول‌های ارتباطی که شامل وای-فای، بلوتوث و مودم ارتباطی شبکه‌های موبایل با هزینه‌ی تقریبی ۱۳ دلار، پردازنده‌ی A8 با ۳۷ دلار، اسمبلی و تست دستگاه با ۱۱ دلار، حافظه‌ی رم و حافظه‌ی داخلی ۱۴ دلار و سایر هزینه‌ها، هزینه‌ی تقریبی مورد نیاز برای ساخت یک دستگاه آیفون ۶ در حدود ۲۲۷ دلار تخمین زده شده است. این قیمت برای آیفون ۶ پلاس با در نظر گرفتن صفحه‌ی نمایش ۵.۵ اینچی، باتری بزرگ‌تر و سایر هزنه‌های ساخت به ۲۴۲ دلار رسیده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات