آیفون‌ ۶ و آیفون ۶ پلاس از دوربین ۸ مگاپیکسلی بهره می‌برند

سه‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۲
مطالعه 3 دقیقه
همانطور که در پوشش زنده زومیت از کنفرانس اپل مشاهده کردید، این شرکت از دو آیفون جدید با نام‌های آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس در دو سایز ۴.۷ و ۵.۵ اینچ رونمایی کرد. هر دو آیفون جدید از دوربین ۸ مگاپیکسلی بهره می‌برند. که هر چند تعداد مگاپیکسل‌های آن افزایش نیافته اما کیفیت تصویر برداری آن به شکل محسوسی ارتقاء یافته است.
تبلیغات

آیفون‌های جدید از یک دوربین ۸ مگاپیکسل با فلاش جدید از نوع True-Tone بهره می‌برند. لنز دوربین آیفون‌های جدید از F/2.2 پشتیبانی می‌کند و ابعاد پیکسل‌ها در سنسور آن ۱.۵ میکرون است.

اپل از سنسور ۸ مگاپیکسلی جدیدی در آیفون‌های ۶ استفاده کرده که فوکوس سریع‌تر و سرعت عکس‌برداری با کیفیت تری را ارایه می‌کند. این سنسور به حذف‌کننده‌ی پیشرفته نویز تصویر مجهز شده است و فوکوس خودکار آن نیز به مراتب بهتر از نسل قبل عمل می‌کند.

camera right large

این دوربین قادر است تا تصاویر پاناروما ۴۳ مگاپیکسلی تهیه کنند. تصویر پاناروما از ترکیب چندین تصویر گرفته شده بدست می‌آید.

پردازنده‌ی ۶۴ بیتی جدید اپل با نام A8 واحد پردازش اختصاصی برای پردازش تصاویر گرفته شده با دوربین آیفون ۶ دارد که به بهبود کیفیت عکس‌برداری کمک می‌کند.

دوربین جدید آیفون سرعت بالاتری در تشخیص چهره و لبخند دارد که احتمالا به دلیل استفاده از پردازنده‌ی سریع‌تر A8 میسر شده است. متاسفانه دوربین آیفون ۴.۷ اینچی فاقد لرزش گیر اپتیکال است اما لرزش‌گیر دیجیتال این دوربین نسبت به نسل قبل بهود یافته تا ویدیو با کیفیت بهتری ضبط شوند و بازده دوربین در تصویر برداری در محیط‌های کم نور بهبود یابد. خبر خوب برای علاقمندان به فبلت جدید اپل اینکه، نسخه‌ی ۵.۵ اینچی آیفون ۶ دارای لرزش‌گیر اپتیکال است.

camera left large

دوربین آیفون ۶ قادر است تا ویدیو با نرخ ۳۰ یا ۶۰ فریم در رزولوشن 1080p بگیرید. اگر به تصویر برداری حرکت آهسته باشید می‌توانید با نرخ ۱۲۰ یا ۲۴۰ فریم در ثانیه ویدیو حرکت آهسته بگیرید. رزولوشن فیلم‌برداری در این حالت اعلام نشد اما احتمالا نرخ ۱۲۰ فریم در ثانیه در رزولوشن 720p خواهد بود.

قابلیت دیگر دوربین آیفون ۶ فوکوس پشت سرهم خودکار است که در آن دوربین بصورت خودکار بر روی سوژه فوکوس می‌کند و با حرکت آن به سرعت تغییر فوکوس می‌دهد. دوربین جلو نیز در آیفون‌های جدید بهبود یافته و از F/2.2 پشتیبانی می‌کند. دوربین جلو نسبت به نسل قبل ۸۱ درصد بیشتر نور جذب می‌کند و از این بابت باعث بهبود عکس‌های سلفی و مکالمه تصویری می‌شود. دوربین جلو نیز در تشخیص چهره نسبت به نسل قبل بهتر عمل می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات