گوشی TCL 950 با ۴ گیگ رم و پردازنده اسنپدراگون 820 به همراه TCL 580 معرفی شد

پنج‌شنبه ۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
گوشی‌هوشمند جدید و رده‌بالای کمپانی تی‌سی‌ال موسوم به تی‌سی‌ال ۹۵۰ در کنار گوشی میان‌رده‌ی تی‌سی‌ال ۵۸۰ رسما معرفی شد.
تبلیغات

تی‌سی‌ال که از جمله کمپانی‌های بزرگ تولید‌کننده‌ی گوشی‌های‌ هوشمند در چین است، دو گوشی‌هوشمند جدید به نام‌های TCL 950 و TCL 580 را معرفی کرد. این دو محصول از جمله دستگاه‌های سری تجاری این شرکت محسوب می‌شوند. در بین این دو محصول، تی‌سی‌ال ۹۵۰ یک گوشی کاملا رده بالا به شمار می‌رود که مشخصات فنی قابل توجهی دارد.

TCL 950 از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ که از جمله جدیدترین چیپ‌ست‌های کمپانی کوالکام است، بهره می‌برد و پردازنده‌ی گرافیکی این چیپ نیز آدرینو ۵۳۰ است. حافظه‌ی رم این محصول ۴ گیگابایت و حافظه‌ی داخلی ذخیره‌سازی آن نیز ۶۴ گیگابایت در نظر گرفته شده که البته می‌توان با استفاده از کارت حافظه‌ی میکرو اس‌دی آن را افزایش داد. گوشی پرچمدار مورد بحث از نمایشگری ۵.۵ اینچی از نوع AMOLED با وضوح ۱۰۸۰p بهره می‌برد. بر روی این صفحه‌نمایش و نیز بخش پشتی دستگاه، لایه‌ای از جنس شیشه‌ی 2.5D قرار گرفته تا در برابر خط و خش مقاومت بیشتری داشته باشد. ابعاد کلی این گوشی‌هوشمند نیز ۱۵۳.۶ در ۷۵.۴ در ۶.۹۹ میلی‌متر بوده و وزن آن ۱۶۵ گرم است. گفته می‌شود که در طراحی این محصول از تکنولوژی حکاکی لیزر ۳ بعدی استفاده شده است.

TCL 950

گوشی‌هوشمند تی‌سی‌ال ۹۵۰ در بخش پشتی مجهز به یک دوربین ۲۱ مگاپیکسلی از نوع IMX230 و ساخت کمپانی سونی بوده و در کنار آن نیز یک فلاش ال‌ای‌دی تعبیه شده است. دوربین جلویی این محصول هم ۸ مگاپیکسلی است که می‌توان از آن به منظور ثبت تصاویر سلفی بهره برد. باتری گوشی‌ مورد اشاره ظرفیتی ۳۰۰۰ میلی‌آمپری دارد و نیز از فناوری شارژ سریع Quick Charge 3.0 پشتیبانی می‌کند. این دستگاه از شبکه‌های 4G و دو سیم‌کارت همزمان برخوردار است. از جمله دیگر راه‌های ارتباطی این محصول می‌توان به NFC، و درگاه یو‌اس‌بی نوع سی (USB Type-C) اشاره کرد.

TCL 950

علاوه بر قابلیت‌های اشاره شده، گوشی‌هوشمند تی‌سی‌ال ۹۵۰ مجهز به بلندگوهای دوگانه در بخش جلویی است که این ویژگی تجربه صوتی بسیار خوبی را برای کاربر به ارمغان خواهد آورد. سنسور اثرانگشت نیز در بخش پشتی این دستگاه جای داده شده است.

اما از سوی دیگر گوشی‌هوشمند تی‌سی‌ال ۵۸۰ مجهز به یک نمایشگر ۵ اینچی از نوع AMOLEd بوده و پردازنده‌ی آن MT6750 مدیاتک است. این چیپ‌ست شامل هشت هسته‌ از نوع Cortex-A53 بوده و فرکانس کاری هر هسته‌ی آن بر روی ۱.۵ گیگاهرتز تنظیم شده است. TCL 580 از ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره می‌برد و حافظه‌ی داخلی ذخیره‌سازی آن نیز ۳۲ گیگابایت در نظر گرفته شده است. دوربین پشتی این محصول ۱۳ مگاپیکسلی بوده که در کنار آن فلاش ال‌ای‌دی نیز تعبیه شده و همچنین دوربین جلویی این گوشی‌هوشمند ۵ مگاپیکسلی است.

طراحی گوشی‌ TCL 580 نیز همانند TCL 950 بوده و جنس بدنه‌ی آن ترکیبی از فلز و شیشه‌ی دولایه است. همچنین در این محصول از فناوری حکاکی لیزر سه‌بعدی بهره گرفته شده است. این مدل نیز سنسور اثرانگشت دارد اما برخلاف تی‌سی‌ال ۹۵۰، این سنسور در بخش جلویی دستگاه و در دکمه‌ی هوم تعبیه شده است. ظرفیت باتری تی‌سی‌ال ۵۸۰ نیز ۲۴۶۰ میلی‌آمپرساعت است.

TCL 580

دو محصول مورد اشاره فقط در رنگ‌های طلایی و نقره‌ای عرضه می‌شوند. گفته شده که فروش گوشی‌هوشمند TCL 950 با قیمت پایه‌ی ۴۹۵ دلار و از ساعت ۱۸ امروز در چین آغاز خواهد شد. گوشی TCL 580 نیز از ۱۰ اکتبر و با قیمت ۲۱۰ دلار در کشور چین به فروش خواهد رسید.

نظر شما در مورد این دو گوشی‌هوشمند چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات