دیسپلی میت: نمایشگر آیفون 7 بی‌نقص است

سه‌شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
گزارش اخیر دیسپلی‌میت حکایت از بی‌نقص بودن نمایشگر آیفون 7 دارد.
تبلیغات

بر روی کاغذ به نظر می‌رسد که نمایشگر آیفون 7 تفاوتی با نمونه‌ی به کار رفته در نسل پیشین این گوشی هوشمند ندارد: فناوری یکسان نمایشگر، تراکم پیکسلی یکسان و ابعاد یکسان. اما اعداد و ارقام بیان‌گر همه‌چیز نیستند و بررسی عمیق فناوری به کار رفته در پشت پرده‌ی نمایشگر جدید آیفون، بیانگر حقایق جالب توجهی است.

دیسپلی میت از زمان آغاز نخستین روزهای دوران گوشی‌‌های هوشمند، همواره به بررسی و تحلیل عمیق نمایشگرهای آیفون پرداخته است. امسال نیز آنها تست‌های مشابهی بر روی آیفون 7 اجرا کرده‌اند تا تفاوت بین فناوری LCD قدیمی‌تر را با نمونه‌ی جدید به نمایش بگذارند.

یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌ها، اضافه شدن دو طیف رنگ جدید است. این طیف‌ها موجب شده است تا نمایشگر آیفون 7، انواع مختلف محتوا را به صورت دقیق به نمایش در آورد. در کنار طیف استاندارد RGB که بیشتر گوشی‌ها از آن پشتیبانی می‌کنند، آیفون 7 با طیف‌های رنگی عریض DCI-P3 و sRGB / Rec.709 نیز سازگار است. براساس گزارش وب‌سایت دیسپلی‌میت، نمایشگر آیفون 7 با این طیف‌ها به ترتیب به دقت ۱۰۲ و ۱۰۴ درصد دست می‌یابد و به راحتی قادر به سوئیچ کردن بین آنها است.

دقت نمایشگر آیفون 7

این موضوع به مفهوم آن است که گوشی هوشمند جدید اپل، تصاویر و ویدئوها را با دقت بسیار بالایی به نمایش درمی‌آورد. چنانچه دقت کرده باشید، فیلم‌ها در سینما بسیار بهتر پخش می‌شوند، چرا که پروژکتور در آنجا به صورت صحیح کالیبره می‌شود، آیفون 7 یکی از معدود گوشی‌های هوشمندی است که برای کاربر، نزدیک‌ترین تجربه را فراهم می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید نمایشگر آیفون 7، میزان روشنایی حداکثر آن در حالت اتوماتیک است. در حالت دستی بالاترین روشنایی نمایشگر این گوشی، ۶۰۰ نیت است که میزان متوسطی محسوب می‌شود، اما در حالت اتوماتیک، چنانچه نور محیطی بسیار بالا باشد، حداکثر میزان روشنایی نمایشگر به ۷۰۰ نیت می‌رسد. این میزان از روشنایی در کنار انعکاس کم نمایشگر، باعث می‌شوند که حتی در زیر نور مستقیم خورشید نیز، تصاویر به راحتی قابل رویت باشند.

محدودسازی میزان روشنایی در حالت دستی، حرکت هوشمندانه‌ای از جانب اپل است، چرا که روشنایی ثابت ۷۰۰ نیت، طول عمر باتری را به شدت کاهش می‌دهد، اما چنانچه کنترل نور صفحه به گوشی سپرده شود، استفاده از آن در فضاهای باز نیز آسان خواهد بود.

اما مورد جالب توجه دیگر، دقت رنگ‌های به نمایش درآمده در صفحه‌نمایش آیفون 7 است. دیسپلی‌میت عملکرد نمایشگر آیفون 7 را این گونه توصیف می‌کند:

واقعا تحسین‌برانگیز است... آیفون 7 به لحاظ دقت رنگ‌های به نمایش درآمده، بهترین گوشی هوشمندی است که ما تاکنون تست کرده‌ایم. عملکرد نمایشگر بسیار نزدیک به واقعیت و عملا بی‌نقص است. احتمالا نمایشگر آیفون 7 به میزان قابل توجهی از هر نمونه‌ی دیگر مانند موبایل، مانیتور و تلویزیون UHD بهتر است.

اما مورد دیگری که شاید در کوتاه‌مدت چندان مهم به نظر نرسد، بهره‌وری انرژی در نمایشگر گوشی‌های آیفون است. طول عمر باتری آیفون 7 در حدود یک یا دو ساعت بیشتر از آیفون 6 است و نمایشگر جدید، یکی از اصلی‌ترین عوامل این موضوع است. طبق محاسبات دیسپلی‌میت، بهره‌وری انرژی آیفون 7 در حدود ۷ درصد بیشتر از آیفون 6 است.

شما می‌توانید گزارش کاملی از تست‌های به عمل آمده را در وب‌سایت دیسپلی‌میت مشاهده کنید، اما به صورت خلاصه، نمایشگر جدید آیفون 7، یک موفقیت چشمگیر برای اپل محسوب می‌شود. این نمایشگر طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را پشتیبانی می‌کند، دقت آن بسیار بالا است، مشاهده‌پذیری بسیار خوبی دارد و بهره‌وری انرژی آن نیز نسبت به نسل گذشته بهتر است.

اما آنچه تحسین‌برانگیز است، دستیبابی به چنین نمایشگری با یک پنل LCD است که در حقیقت دیگر یک فناوری پیشرو محسوب نمی‌شود. با در نظر گرفتن آنکه براساس شایعات اپل در آیفون بعدی از پنل‌های OLED استفاده خواهد کرد، بنابراین احتمالا به زودی زمان آن می‌رسد که شاهد بهتر شدن بهترین نمایشگر موبایل جهان باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات