مقایسه گوشی آیفون 7 با گوشی‌های اندرویدی بر اساس بنچمارک Geekbench

جمعه ۲۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
مقایسه گوشی‌های آیفون 7 و آیفون 7 پلاس، با برخی دیگر از گوشی‌های اندرویدی، نتایج جالبی را به دست می‌دهد.
تبلیغات

حقیقت این است که بنچمارک‌ها برای ارزیابی سرعت عملکرد یک دستگاه در مدت عمر مفید آن، بهترین راه ممکن نیستند. نرم‌افزارهایی که در یک دستگاه استفاده می‌شوند نیز به همان اندازه مهم هستند. شما ممکن است قدرتمندترین دستگاه جهان را داشته باشید، اما به طور شگفت‌آوری، عملکرد قدرتمند آن، به دلیل نرم‌افزارهایی باشد که بر روی آن نصب شده است. 

بنچمارک‌ها ابزارهای خوبی برای ارزیابی قدرت سخت‌افزارها هستند. به همین دلیل نیز سایت‌های بررسی تحولات تکنولوژی، هنوز به عنوان بخشی از منابع راهنماهای خود از آن‌ها استفاده می‌کنند. چنان‌که می‌دانید اپل، اخیرا گوشی جدید آیفون۷ را به علاقمندان معرفی کرد. هر روز گزارش‌های جدیدی درباره این گوشی منتشر می‌شود. این گزارش‌ها هنوز هم جذابیت خود را دارند. بنابراین شاید زمان آن رسیده باشد که کمی درباره بنچمارک آیفون۷ صحبت کنیم. 

هر دو گوشی آیفون۷ و آیفون۷ پلاس، از چیپ A10 Fusion برخوردار هستند. این چیپ حداقل بر اساس بنچمارک‌ها، به لحاظ عملکرد یک شگفتی بزرگ را رقم زده است. این چیپ اساسا از معماری جدیدی بهره می‌برد که امکان پردازش سریع‌تر را فراهم می‌آورد. البته این امکان تنها در هنگام نیاز مهیا است. 

اجازه بدهید تا به منظور مقایسه آیفون ۷ اپل با بعضی دستگاه‌های اندرویدی، نگاهی به برخی بنچمارک‌ها بیاندازیم. مقایسه‌ی زیر بر اساس نتایج بنجمارک Geekbench به دست آمده است. اگر به جدول زیر نگاه کنید، خواهید دید که محصول جدید اپل با چند دستگاه اندرویدی مقایسه شده است. در بخش تست عملکرد تک‌هسته‌ای، می‌بینیم که این دو محصول اپل، بسیار قدرتمندتر از دستگاه‌های اندرویدی از آب در آمده و در مقایسه با رقبا، حتی قوی‌تر از آن‌چه انتظار می‌رفته، ظاهر شده‌اند. هر دو گوشی آیفون۷ و آیفون۷ پلاس، در بنچمارک Geekbench، موفق به کسب امتیاز ۳۴۵۰ شده‌اند. این در حالی است که سامسونگ گلکسی اس۷، با به دست آوردن ۱۸۰۶ امتیاز در این مقایسه حائز جایگاه دوم شده است. بعد از گلکسی اس۷، گلکسی اس۷ نوت، با ۱۷۸۷ امتیاز، گلکسی اس۷ اج با ۱۷۴۴ امتیاز، هواوی پی۹ با ۱۷۲۹ امتیاز و در نهایت وان‌پلاس۳ با ۱۶۹۸ امتیاز به ترتیب در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

iPhone 7 Handsets Get Compared To Android Phones

نتایج مربوط به بخش چندهسته‌ای، برای دستگاه‌های اندرویدی بسیار بهتر هستند. در این‌جا نیز آیفون۷ و آیفون۷ پلاس، همچنان نتایجی بهتر از بقیه گوشی‌ها دارند. اما در این‌جا اختلاف آن‌ها با نتایج دیگر دستگاه‌ها، به شدت نتایج مربوط به تست تک‌هسته‌ای نیست. آیفون۷ و آیفون۷ پلاس در این تست، ۵۶۳۰ امتیاز کسب کرده‌اند، در حالی که گلکسی نوت۷ با ۵۲۲۸ امتیاز در جایگاه دوم این مقایسه قرار می‌گیرد. در جایگاه سوم گلکسی اس۷ با ۵۲۱۳ امتیاز و در ادامه گلکسی اس۷ اج با ۵۲۰۳ امتیاز، هواوی پی۹ با ۴۷۳۵ امتیاز و وان‌پلاس۳ با ۴۰۱۵ امتیاز قرار دارند. بنابراین چنان‌که می‌بینید، بر اساس نتایج Geekbench، این دو محصول جدید اپل، از نظر عملکرد تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای، بهتر از دیگر دستگاه‌های اندرویدی موجود در این مقایسه هستند. البته بالاتر بودن نتایج عملکرد اپل چیز عجیبی نیست، اما اختلاف نتایج عملکرد تک‌هسته‌ای، قطعا یک شگفتی آفریده است.

یک‌بار دیگر یادآوری می‌کنیم. بنچمارک‌ها الزاما عملکردی را که یک دستگاه در جهان واقعی دارد، نشان نمی‌دهند. مطالبی که گفتیم تنها اطلاعات جالبی بود که آن‌ها را با شما به اشتراک گذاشتیم.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده کلیه‌ی اخبار و تصاویر مرتبط با گوشی جدید اپل به صفحه‌ی آیفون 7 مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات