اکسینوس 8895 فرکانس 3 گیگاهرتزی و ۷۰ درصد پردازش تصویر بهتری خواهد داشت

پنج‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پردازنده‌ی جدید و پرچمدار سامسونگ با نام اکسینوس 8895 و۳ گیگاهرتز فرکانس پردازشی، می‌خواهد رقیبی برای A10 فیوژن اپل باشد.
تبلیغات

گلکسی نوت 7 در کنار گلکسی اس 7 و اس 7 اج دارای پردازنده‌ی اکسینوس ۸۸۹۰ بودند که در نوع خود بسیار قدرتمند بود اما با معرفی آیفون 7 و ورود پردازنده‌ی A10 فیوژن به عرصه‌ی رقابت، اپل توانست خود را از رقبا جدا کند و حتی با امتیاز ۱۷۸ هزار در انتوتو با اختلاف، صدرنشین این بنچمارک شود.

حالا پردازنده‌ی اکسینوس ۸۸۹۵ عرصه‌ی رقابت را سنگین‌تر از قبل می‌بیند و فشار برای نزدیک شدن قدرت پردازشی گلکسی اس ۸ به آیفون ۷ بیشتر از قبل نیز شده است. در گذشته شایعاتی مبنی بر استفاده از لیتوگرافی ۱۰ نانومتری برای ساخت این پردازنده به گوش می‌رسید و حالا اطلاعات جدیدی نیز از این پردازنده‌ فاش شده است.

اکسینوس 8895

بنابر گزارش‌های منتشر شده در چین، اکسینوس 8895 دارای فرکانس پردازشی ۳ گیگاهرتز بوده و ۷۰ درصد سریع‌تر تصاویر را پردازش می‌کند. با توجه به اینکه احتمال زیاد گلکسی اس ۸ تمرکز زیادی روی عکاسی خواهد داشت می‌توان مورد دوم را قابل انتظار نیز دانست. همچنین این تراشه برای استفاده‌های سبک نیز بهینه شده و تنها به قدرت ۵ واتی نیاز دارد.

این پردازنده در گذشته نیز برای انجام تست در گیک‌بنچ نیز رویت شده و توانسته بود امتیاز ۲۳۰۱ در عملکرد تک هسته‌ای و امتیاز  ۷۰۱۹ را در عملکرد چند هسته‌ای کسب کند. اسم رمز پردازنده اکسینوس 8895 Kanchen است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات