جزئیات دوربین آیفون 7 و آیفون 7 پلاس مشخص شد

سه‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
در تصاویر جدیدی منتشر شده از آیفون ۷ پلاس، یکسری جزئیات مربوط به دوربین این گوشی‌ مشخص شده است.
تبلیغات

اپل در زمان معرفی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس از اعلام برخی جزئیات در مورد این محصول خودداری کرد و با گذشت چندین روز از معرفی این محصولات، رفته رفته شاهد مشخص شدن این جزئیات هستیم.

آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس نسبت به مدل‌های پیشین خود، تغییرات عمده‌ای از نظر طراحی دارند، اما در عین حال، از جوانب مختلفی نیز بهبود یافته و ویژگی‌های جدیدی را نیز ارائه می‌دهند. یکی از بزرگترین تغییرات آیفون‌های امسال اپل در دوربین این دو دستگاه اعمال شده است و در شرایطی که دوربین این محصولات همچنان ۱۲ مگاپیکسلی باقی مانده، اما از لرزش‌گیر اپتیکال جدیدی بهره می‌برد که در هر دو مدل یاد شده ارائه می‌شود. علاوه بر این، آیفون ۷ پلاس مجهز به دوربین دوم نیز بوده که باعث شده علاوه بر اضافه شدن لنز تله‌فوتو، این گوشی زاویه‌ی دید وسیع‌تری داشته باشد. 

پس از معرفی دو گوشی‌هوشمند مورد اشاره، اپل روز به روز مشخصات بیشتری از این محصولات را اعلام می‌کند و تاکنون فقط چند مورد از جزئیات این دو دستگاه نا‌مشخص بوده که آن هم مربوط به اطلاعات دوربین است.

سنسور بزرگ‌تر می‌تواند در شرایط نوری نا‌مناسب و کم‌نور نیز عکس‌های خوبی ثبت کند

احتمالا مهم‌ترین مشخصه‌ای که در مورد دوربین آیفون‌های جدید تا‌کنون اعلام نشده، سایز سنسور است. بر خلاف دوربین‌های قدیمی فیلمی، دوربین‌های جدید و دوربین‌های گوشی‌های امروزی با استفاده از یک سنسور که نور جذب شده از لنز را دریافت می‌کند، عکس‌ها را ثبت می‌کنند. همین عامل سبب شده تا بزرگ‌تر بودن سنسور، باعث شود تا نور بیشتری جذب شده که از لحاظ تئوری یک مزیت محسوب می‌شود. بنابراین با لنز‌های بزرگ‌تر می‌توان تصاویر بهتر و با کیفیت‌تری را در نور کم ثبت کرد. اعدادی که به منظور توضیح اندازه‌ی سنسورها مورد استفاده قرار می‌گیرند بر اساس اینچ در نظر گرفته می‌شوند. ۱/۲.۳، ۱/۲.۶، ۱/۳ و ۱/۳.۲ و ... از جمله اعدادی هستند که برای توضیح سایز سنسور دوربین به کار می‌روند. این اعداد پیشرفت صعودی دارند و در نتیجه ۱/۲.۳ در بین اعداد یاد شده، یعنی بزرگ‌ترین سایز لنز. باید اشاره کنیم که سایز بزرگ‌ترین لنز‌های به‌کار گرفته شده در گوشی‌های هوشمند مدرن امروزی همین ۱/۲.۳ است.

اما شرایط برای آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس از این نظر چگونه بوده و سنسور به‌کار گرفته شده در این دو گوشی چه سایزی دارد؟ تصاویری که به تازگی از آیفون ۷ منتشر شده، نهایتا این اطلاعات را مشخص کرده، اما باید گفت که لنز مورد استفاده برای این محصول چندان هم باعث شگفتی نیست. آیفون ۷ پلاس به یک سنسور با اندازه‌ی ۱/۳ مجهز شده که از این نظر شبیه به آیفون ۶ اس است. فیل‌شیلر، مدیر بخش بازاریابی اپل پیش از این اعلام کرده که دوربین اصلی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس یکسان بوده و بنابراین طبیعتا آیفون ۷ نیز از دوربینی با سایز ۱/۳ بهره‌ می‌برد، اما وضعیت در مورد دوربین دوم این مدل از آیفون چگونه است؟ با توجه به تصاویر آیفون ۷ پلاس مشخص شده که لنز تله‌فوتو این محصول ابعاد فیزیکی کوچک‌تری دارد. در واقع اندازه‌ی دوربین دوم این دستگاه ۱/۳.۶ است.

با مقایسه با برخی از تصاویر اصلی این گوشی‌ها، آیفون ۷ از سنسور دوربین کوچک‌تری بهره می‌برد که این موضوع یعنی از نظر تئوری یک ضعف است. برای مقایسه با دیگر پرچمداران باید گفت که سنسور دوربین گلکسی اس ۷ سامسونگ ۱/۲.۵ بوده و سایز دوربین ال‌جی جی ۵ نیز ۱/۲.۶ است.

موارد اعلام شده در این مطلب، تنها بخشی از جزئیات مربوط به دوربین‌های به‌کار گرفته شده در آیفون‌های امسال اپل بوده و اطلاعات بیشتر در این مورد نیز به زودی مشخص خواهد شد.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات