آیفون 7 پلاس اولین آیفونی است که 3 گیگابایت رم دارد

جمعه ۱۹ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
اپل به تازگی از آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس رونمایی به عمل آورد تا به سیل شایعات و گزارش‌ها در مورد این محصول خاتمه دهد. حال بر اساس اطلاعات بدست آمده از مدل نهایی این گوشی‌هوشمند، مشخص شده که آیفون ۷ پلاس اولین آیفونی است که از ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره می‌برد. در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

شایعاتی که در روز‌های قبل از معرفی رسمی آیفون‌های جدید اپل منتشر می‌شد، پس از رونمایی از این محصول بیشتر و بیشتر تایید شدند. یکی از این شایعات احتمال ۳ گیگابایتی بودن رم آیفون ۷ بود که حالا این موضوع نیز تایید شده است. این یعنی مدل امسال آیفون، یک گیگابایت نسبت به نسل قبلی خود از رم بیشتری بهره می‌برد. شایعاتی که پیش‌تر در این‌ مورد منتشر شده بود، بیان می‌داشت که استفاده از دوربین دوگانه در آیفون ۷ پلاس مسلما نیاز به رم بیشتری نیز خواهد داشت و در واقع به همین دلیل هم بود که اپل حافظه‌ی رم را برای بهره گرفتن از نمایشگر ۵.۵ اینچی آیفون ۷ پلاس افزایش داده است. بر اساس نتایج بنچمارکی که پیش از معرفی رسمی آیفون ۷ منشتر شد، گفته شده بود که این محصول از ۲ گیگابایت رم بهره خواهد برد و حالا نتایج جدیدی از گیک‌بنچ بدست آمده که مربوط به آیفون ۷ پلاس است و حالا مشخصات کامل فنی این محصول نیز در دسترس قرار گرفته است.

جای تعجب ندارد که چیپ‌پردازشی A10 فیوژن نسبت به تمام آیفون‌هایی که پیش از این معرفی شده‌اند، عملکرد بهتری در زمینه‌ی پردازش داشته باشد. این پردازنده‌ حتی می‌تواند آیپدپرو را نیز شکست دهد. چیپ A10 Fusion عملکردی یکسان را برای هر دو مدل آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس به ارمغان آورده و تست‌های انجام شده نیز این حرف را تایید کرده‌اند. علاوه بر این باید به این نکته‌ی مهم هم اشاره کنیم که چیپ پردازشی A10 فیوژن در حال حاضر نسبت به هر رقیب دیگری که تا کنون معرفی شده، عملکرد بهتری از خود نشان داده است.

اما نتایج تست بنچمارک مدل آیفون ۹.۴ (که احتمالا کدنام آیفون ۷ پلاس است) مشخص کرده که این محصول از سیستم‌عامل iOS 10.0.1 بهره می‌برد و نیز مجهز به ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم است. این یعنی آیفون ۷ پلاس اولین آیفونی است که از این میزان حافظه‌ی رم بهره‌مند است.

حتما می‌دانید که در نطق اصلی معرفی آیفون ۷، هیچ اشاره‌ای به میزان حافظه‌ی رم این محصول نشد و بناربراین تنها راه اثبات اینکه این گوشی‌هوشمند چقدر رم دارد، این است که منتظر عرضه‌ی رسمی آن در فروشگاه‌های اپل باشیم زیرا در این فروشگاه‌ها مشخصات کامل و دقیق آیفون ۷ اعلام می‌شود. این مورد بسیار محتمل است که سایت‌هایی از جمله iFixit نیز به موضوعی که کیگ‌بنچ آن را کشف کرده، دست یابند چراکه چنین اتفاقی به صورت مشابه در سال‌های گذشته نیز رخ داده است. در زیر می‌توانید تصویر مربوط به اطلاعات فنی منتشر شده از آیفون ۷ پلاس توسط گیک‌بنچ را مشاهده کنید.

iphone 7 plus

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات