چگونه از ایمن بودن یا نبودن باتری گلکسی نوت 7 خود اطمینان حاصل کنیم؟

سه‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
انفجار گلکسی نوت ۷ سامسونگ باعث شده تا این کمپانی کره‌ای تمام ۲.۵ میلیون دستگاهی را که راهی بازار کرده، برای تعویض باتری فراخوانی کند. براساس اطلاعات موجود به نظر می‌رسد مشکل انفجار محدود به گوشی‌های هوشمند تولید شده توسط Samsung SDI است. با زومیت همراه باشید تا ببینیم چگونه می‌توان تشخیص داد که گلکسی نوت ۷ از کدام نوع باتری بهره می‌برد.
تبلیغات

سامسونگ چندی پیش نسل جدید فبلت خود را راهی بازار کرد. گلکسی نوت ۷ با مجموعه‌ای از امکانات جدید و ظاهر زیبا راهی بازار شد و نظر بسیاری را نیز به خود جلب کرد، بطوریکه سامسونگ در پی تکرار موفقیت سری گلکسی اس ۷ خود با نسل جدید فبلتش بود. اما انتشار اخباری در مورد گلکسی نوت ۷ رفته رفته نگرانی‌ها در کره را افزایش داد. شماری از کاربران با انتشار تصاویری اعلام کردند که گلکسی نوت ۷ در زمان شارژ شدن منفجر می‌شود. پس از انجام بررسی‌ها، سامسونگ رسما طرح فراخوان تمام ۲.۵ میلیون دستگاه گلکسی نوت ۷ عرضه شده را کلید زد تا باتری‌های ساخت Samsung SDI را از این گوشی‌ها برداشته و از باتری‌های کمپانی چینی استفاده کند. بنابر آمارهای موجود بیش از ۷۰ درصد از گلکسی نوت‌های جدید از وجود باتری ساخت Samsung SDI بهره می‌برند.

سامسونگ از سال ۲۰۱۴ اقدام به تولید باتری‌های غیرقابل تعویض برای گوشی‌های هوشمندش کرده است، اما این برای اولین بار است که باتری‌های این بخش از کمپانی بصورت گسترده در یک محصول استفاده می‌شود، چراکه پیش از این سامسونگ موبایل تنها بخش کوچکی از محصولاتش را به باتری‌های Samsung SDI  مجهز می‌کرد. پیش از این LG Chem و ATL چین بخش بزرگی از نیاز سامسونگ به باتری را تامین می‌کردند. گزارش‌های منتشر شده نشان از این دارد که مشکل انفجار باتری ریشه در پکیجینگ باتری‌های سامسونگ دارد که توسط ITM Semiconductor انجام شده است.

با توجه به عدم توانایی سامسونگ برای ورود باتری‌های ساخت خود به چین، تمام گلکسی‌ نوت ۷هایی که در چین تولید شده‌‌اند، از وجود باتری ATL چین بهره می‌برند که این تعداد بالغ بر ۳۰ درصد ۲.۵ میلیون گوشی هوشمندی است که راهی بازار شده است. این گوشی‌های هوشمند اغلب در بازار چین، ماکائو و هنگ کنگ به فروش می‌رسند، از این‌رو فروش گلکسی نوت ۷ در این کشورها متوقف نشده است.

در فاصله‌ی عرضه‌ی رسمی گلگسی نوت ۷، شماری از علاقمندان صبر نکرده و به سرعت به دنبال تهیه این گوشی هوشمند بودند. در کشورمان نیز پیش از عرضه‌ی رسمی گلکسی نوت ۷ شاهد راه یافتن آن به بازار بودیم که البته سامسونگ نیز فراخوانی برای گوشی‌های موجود در ایران نیز داده است. اما چگونه می‌توان تشخیص داد که گلکسی نوت ۷ به فروش رفته از کدام باتری استفاده می‌کند. برای اینکار کافی است تا پشت گوشی باز شده یا به اپلیکیشن تنظیمات در گوشی مراجعه کنیم.

باتری گلکسی نوت 7

در صورتی که گلکسی نوت ۷ ساخت چین باشد، احتمال استفاده از باتری بدون مشکل ATL در آن افزایش پیدا می‌کند. برای مثال می‌توان به اپراتور تی-موبایل اشاره کرد که تمام گلکسی نوت ۷های عرضه شده توسط این اپراتور ساخت چین هستند، با این حال این گوشی‌های هوشمند نیز شامل طرح فراخوانی شده‌اند. اگر گلکسی نوت ۷ خریداری شده توسط شما ساخت کره یا ویتنام باشد، پس احتمال استفاده از باتری Samsung SDI بالا است و شاید بهتر باشد به فکر پس دادن یا تعویض گوشی خود باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات