اپل درحال خرید تراشه شارژ بی سیم از مدیاتک برای استفاده در لوازم جانبی آیفون است

دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
طبق گزارش خبرگزاری Economic Daily News چین، شرکت اپل احتمالا برای ساخت لوازم جانبی آیفون با قابلیت شارژ بی‌سیم، از شرکت تایوانی نیمه هادی مدیاتک درخواست خرید تراشه‌ی شارژ بی‌سیم کرده است. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

براساس خبرگزاری Economic Daily News چین، اپل از شرکت تایوانی نیمه هادی مدیاتک (MediaTek) درخواست خرید تراشه‌ی شارژ بی‌سیم کرده است. طبق این گزارش به احتمال زیاد تراشه‌ی خریداری شده به منظور ساخت لوازم جانبی شارژ بی‌سیم برای آیفون مانند قاب محافظ و موارد دیگر استفاده خواهد شد. همچنین، شرکت‌های فناوری همکار NXP و IDT هم نمونه‌هایی برای اپل خواهند ساخت.

سیستم شارژ بی‌سیم مدیاتک با استفاده از یک سیم پیچ، شبکه‌ی ارتباطی تک‌گانه و یک مدار مجتمع (IC) برای دریافت شارژ برپایه‌ی همه‌ی استانداردهای موجود مانند A4WP Rezence ،Qi و PMA از شارژ بی‌سیم چند حالته در دستگاه گیرنده پشتیبانی می‌کند. سیستم شارژ بی‌سیم مدیاتک به شرکت‌هایی مانند اپل امکان استفاده از فناوری شارژ بی‌سیم را بدون نگرانی از سازگاری و هماهنگی بین استانداردها، می‌دهد.

به طور خاص، استاندارد شارژ مبتنی بر تشدید A4WP امکان پشتیبانی از فرم فکتورهای مختلف، شارژ از راه دور، آزادی عمل در استفاده از دستگاه و آسودگی شارژ چندین دستگاه از طریق یک شارژر بی‌سیم تک‌گانه را فراهم می‌کند. برخلاف A4WP، استاندارد Qi و PMA برپایه‌ی شارژ القایی عمل کرده و به سادگی با فرم فکتورهای مختلف سازگار نمی‌شوند. علاوه‌بر این مورد، دو استاندارد یاد شده معمولا در یک زمان فقط قادر به شارژ یک دستگاه هستند. در حال حاضر قاب‌های سوم شخصی که امکان شارژ بی‌سیم را برای آیفون فراهم می‌کنند وجود دارند اما آن‌ها فقط از استانداردهای Qi و PMA یا سیستم‌های شارژ مغناطیسی اختصاصی استفاده می‌کنند.

باید صبر پیشه کرده و منتظر حرکت‌های بعدی شرکت اپل باشیم. بدون شک قابلیت شارژ بی‌سیم آیفون از راه دور بسیار کاربردی و مفید خواهد بود.

آیا اپل فناوری شارژ بی‌سیم را به لوازم جانبی آیفون خود خواهد آورد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات