آیفون 7 با 3 گیگابایت رم، تراشه A10 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و مقاومت در برابر آب معرفی می شود

شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۷
مطالعه 3 دقیقه
مدت کمی تا رونمایی اپل از آیفون ۷ باقی مانده است و شایعات پیرامون این گوشی هوشمند هر لحظه بیشتر می‌شود. گفته می‌شود این گوشی ضد آب است و دارای ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم و تراشه‌ی A10 با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز خواهد بود. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

تاکنون شایعات بسیاری در مورد iPhone 7 منتشر شده است. امروز نیز اطلاعاتی از موسسه‌ی KGI در مورد این گوشی منتشر شده است. این موسسه یک شرکت کارگزاری و سرمایه‌گذاری کاملا شناخته شده در تایوان است. وبسایت 9to5mac گزارشی از KGI منتشر کرده است که در آن به بسیاری از مشخصاتی که انتظار می‌رود آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس داشته باشند اشاره شده است. برخی از این مشخصات پیش از این در شایعات مربوط به این دو گوشی هوشمند وجود نداشتند.

با توجه به گزارش KGI، تراشه‌ی A10 که در این دو گوشی استفاده می‌شود دارای فرکانس کاری ۲.۴ گیگاهرتز است که انتظار می‌رود به میزان قابل توجهی از تراشه‌ی آیفون ۶ اس یعنی A9 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز و تراشه‌ی آیپد پرو یعنی A9X با کلاک ۲.۲۶ گیگاهرتز سریع‌تر باشد. آیفون ۷ و ایفون ۷ پلاس حداقل در ۵ رنگ و ۳ نسخه با مقدار حافظه‌ی داخلی متفاوت ۳۲، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت عرضه خواهند شد. آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس علاوه بر رنگ‌های نقره‌ای، طلایی و رزگلد که از زمان عرضه‌ی آیفون ۶ اس وجود دارد، دارای رنگ‌های مشکی تیره (مات) و مشکی پیانویی (براق) نیز خواهند بود. ممکن است نسخه‌ی مشکی پیانویی مختص نسخه‌هایی از آیفون ۷ با ظرفیت بالاتر باشد. ظاهرا پس از عرضه‌ی این دو رنگ، تولید نسخه‌ی خاکستری متوقف خواهد شد.

همچنین گفته می‌شود که ممکن است آیفون ۷ پلاس دارای ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم باشد، در حالی که آیفون ۷ دارای همان مقدار حافظه‌ی رم موجود بر روی آیفون ۶ اس یعنی ۲ گیگابایت خواهد بود. یک گیگابایت حافظه‌ی رم اضافه‌ی آیفون ۷ پلاس به دلیل بهره‌مندی آن از دوربین دوگانه‌ی ۱۲ مگاپیکسلی خواهد بود، در حالی که آیفون ۷ با یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی معمولی عرضه خواهد شد.

iphone 7

دوربین دوگانه‌ی آیفون ۷ پلاس احتمالا ویژگی‌هایی همچون زوم اپتیکال، لرزشگیر اپتیکال تصویر و تعدادی برنامه‌ی مرموز دوربین میدان نوری خواهد بود. انتظار می‌رود که هر دو گوشی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس برای بهبود تصویربرداری در فضاهای کم‌نور دارای چهار فلش LED خواهند بود.

صفحات نمایش آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس همان اندازه و رزولوشن نسخه‌های قبلی یعنی ۶ اس و ۶ اس پلاس را خواهد داشت. البته این گوشی‌ها ویژگی‌های بصری صفحه‌نمایش آیپد پرو ۹.۷ اینچی را نیز به عاریت خواهند گرفت و قادر به نمایش طیف گسترده‌تری از رنگ‌ها خواهند بود. گفته می شود که اپل قصد دارد عملکرد حسگر مجاورت را در آیفون‌های جدید خود بهبود بخشد. بنابراین این گوشی‌ها سرعت پاسخ بالاتری داشته و قادر به تشخیص فواصل طولانی‌تر نیز خواهند بود. این سنسور مجاورت جدید ممکن است از ژست‌های حرکتی از نوع تکان دادن سریع نیز پشتیبانی کند. علاوه بر تمامی این موارد، آیفون‌های جدید باید دارای سنسور بهتری باشند که سیستم لمس سه بعدی را بهبود بخشد.

به لطف پشتیبانی از گواهینامه‌‌ی IPx7 انتظار می‌رود آیفون‌های جدید اپل همانند اپل واچ ضد آب باشند. علاوه بر این، دو گوشی جدید اپل قادر به مقاومت در برابر نفوذ آب به مدت ۳۰ دقیقه و تا عمق ۱ مترخواهند بود. از آن‌جا که آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس فاقد جک ۳.۵ میلی‌متر خواهند بود، اپل ایرپادهای لایتنینگ و تبدیل‌های جک ۳.۵ میلیمتری به لایتنینگ را به همراه هر آیفون عرضه خواهد کرد. کوپرتینویی‌ها آماده‌اند تا آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس را هفته‌ی آینده و در تاریخ ۷ سپتامبر یا ۱۷ شهریور ماه رونمایی کنند.

نظر شما در مورد این دو گوشی هوشمند چیست؟ آیا اطلاعات ارائه شده در مورد آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس توانست شما را هیجان زده کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات