گوشی Aquos Z2 شارپ معرفی شد؛ پردازنده‌ی هلیو ایکس ۲۰ و ۴ گیگابایت رم

جمعه ۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت ژاپنی شارپ گوشی هوشمند جدید Aquos Z2 را با پردازنده‌ی هلیو ایکس ۲۰ و ۴ گیگابایت رم به صورت انحصاری برای بازار تایوان معرفی کرد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اگرچه شارپ در زمینه‌ی گوشی‌های هوشمند و به خصوص در کشورهای غربی، نام بزرگی محسوب نمی‌شود، اما این موضوع مانع آن نمی‌شود که شرکت یاد شده در زمینه‌ی افزایش سهم خود از بازارهای آسیایی تلاش نکند. در حقیقت این شرکت هفته‌ی گذشته گوشی هوشمند جدیدی را با مدل "FS8002" برای بازار تایوان معرفی کرد. نام این گوشی Aquos Z2 است.

گوشی جدید شارپ برخلاف سایر پرچمدارهای بزرگ موجود در بازار از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام بهره نمی‌برد و به جای آن شارپ تصمیم گرفته است تا از پردازنده‌ی ۲.۳ گیگاهرتزی هلیو ایکس 20 در گوشی هوشمند جدید خود استفاده کند. این پردازنده را حافظه‌ی داخلی ۳۲ گیگابایتی و ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم همراهی می‌کند. نمایشگر گوشی Aquos Z2 دارای ابعاد ۵.۵ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی است و باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی آن از فناوری شارژ سریع Pump Express 3.0 مدیاتک پشتیبانی می‌کند. این فناوری امکان شارژ باتری گوشی را به میزان ۷۰ درصد از طریق پورت USB Type-C و ظرف مدت ۲۰ دقیقه فراهم می‌کند. متاسفانه در زمینه‌ی نرخ انتقال اطلاعات، پورت USB گوشی تنها از سرعت‌های USB 2.0 پشتیبانی می‌کند.

لازم به ذکر است که بدنه‌ی گوشی فلزی بوده و شیشه‌ی محافظ نمایشگر آن از نوع 2.5D است. این گوشی همچنین از قابلیت‌هایی همچون پورت IR و حسگر تشخیصاثر انگشت که در پشت آن قرار گرفته، بهره می‌برد. شارپ گوشی Aquos Z2 را به دوربین ۱۶ مگاپیکسلی به همراه فوکوس خودکار تشخیص فاز و فلش LED از نوع dual-tone مجهز کرده است. دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی این گوشی دارای گشودگی دیافراگم f/1.8 بوده و از لنز واید ۸۲ درجه بهره می‌برد. گوشی جدید شارپ به صورت پیش‌فرض با اندروید ۶.۰ مارشمالو عرضه خواهد شد. این گوشی به دو درگاه سیم‌کارت مجهز شده است که یکی از آنها از اتصال 4G LTE پشتیبانی می‌کند. شارپ گوشی Aquos Z2 را در دو رنگ گلد و سیلور و با برچسب قیمتی ۲۸۱ دلاری در بازار تایوان عرضه خواهد کرد. در حال حاضر اطلاعاتی در خصوص امکان عرضه‌ی این گوشی در بازارهای دیگر منتشر نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات