موتورولا چگونه در موتو زد از پیش آمدن مشکل مشابه Bendgate آیفون 6 پیشگیری کرده است؟

شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
موتو زد جدیدترین محصول موتورولا است که با طراحی خاص و ماژولار در ماه سپتامبر عرضه خواهد شد. این شرکت به تازگی در پست رسمی وبلاگی مراحلی از طراحی و ساخت این گوشی را منتشر کرده و توضیح داده که چگونه یک گوشی با ضخامت کم و مقاومت در برابر خمش تولید کرده است. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

موتورولا Moto Z در ماه سپتامبر به صورت رسمی عرضه خواهد شد. شرکت سازنده به تازگی در پستی در وبلاگ رسمی موتورولا، بخش‌هایی از مراحل طراحی و ساخت این محصول را توضیح داده است.

موتورولا در این سند توضیح می دهد که آنها با تمام دقت توانسته‌اند یک گوشی هوشمند با ضخامت ۵.۲ میلی‌متر تولید کنند که در برابر خمش به خوبی مقاوم است. خمش در گوشی‌های تلفن همراه با نام Bendgate شناخته می‌شود. این اصطلاح از زمان عرضه‌ی آیفون ۶ و شکست آن در آزمایشاتی که منجر به خم شدن گوشی می‌شد، رواج پیدا کرده است.

در بخش هایی از این سند آمده است: "ما برای طراحی قاب اطراف این گوشی که در این ضخامت در معرض خطر زیاد خمش قرار دارد، از یک استیل ضد زنگ با گرید هوایی استفاده کردیم که بیش از ۸۵ درصد از مواد استفاده شده توسط رقبا قوی‌تر است و علاوه بر آن، وزن گوشی را نیز سبک نگه می‌دارد. صفحه‌ی پشتی نیز از همان ماده و استیل با گرید آهنربایی ساخته شده است. این استیل علاوه بر راحت‌تر کردن اتصال ماژول‌های این گوشی، حالت ظاهری آن را نیز بسیار زیبا و مدرن کرده است."

به نظر می‌رسد موتورولا در ساخت گوشی هوشمند مقاوم در برابر خمش موفق بوده است چرا که به تازگی ویدیویی در یوتیوب منتشر شده که نشان می‌دهد این گوشی از آزمایش خمش یک کارشناس به سلامت بیرون می‌آید.

از اطلاعات دیگری که موتورولا به تازگی در مورد گوشی خود منتشر کرده، می‌توان به ضخامت LCD این گوشی اشاره کرد که ۰.۸ میلی‌متر نازک‌تر از رقبا اعلام شده و ۱۰ درصد بازدهی بیشتر در مصرف باتری خواهد داشت. قیمتی که تا کنون برای این گوشی اعلام شده، ۹۰۰ دلار است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات