تماشا کنید: صفحه‌ نمایش Always-on گلکسی نوت 7 با قابلیت های جدید

چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شب گذشته شرکت سامسونگ گوشی گلکسی نوت ۷ را با قابلیت‌ها و بهبود‌های بی‌شماری معرفی کرد. یکی از این قابلیت‌ها، صفحه‌نمایش Always-on است که نسخه‌ی بهبود یافته‌ی نمونه‌ی به کار رفته در گوشی‌های گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج محسوب می‌شود. برای اطلاع از ویژگی‌های جدید این قابلیت در ادامه همراه زومیت باشید.
تبلیغات

 سامسونگ با گوشی‌های گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج از صفحه‌نمایش Always-on نیز رونمایی کرد، به این مفهوم که در حالت استندبای، نمایشگر امولد گوشی کماکان به طور کامل سیاه است، اما بخش کوچکی از آن به منظور نمایش اعلان‌های اصلی مانند تماس‌های ناموفق، پیام‌ها و باتری، با نور کمی روشن باقی می‌ماند. اما بسیاری، این قابلیت را چندان کاربردی نمی‌دانند، چرا که از اعلان‌ اپلیکیشن‌های شخص ثالث پشتیبانی نمی‌کند، همچنین در این حالت، کار چندانی نمی‌توان با صفحه‌نمایش انجام داد و بیش‌ر نقش یک ساعت را ایفا می‌کند.

اما سامسونگ در نوت ۷ این قابلیت را ارتقا داده است. همانطور که در ویدیوی زیر نمایش داده می‌شود، سرانجام صفحه‌نمایش Always-on از اعلان‌ اپ‌های شخص ثالث پشتیبانی می‌کند. این به مفهوم آن است که چنانچه به عنوان مثال پیغامی در فیسبوک یا درخواستی در اینستاگرام داشته باشید، آیکون برنامه‌ی مربوطه در حالت استندبای به نمایش درمی‌آید. همچنین امکان کراپ بخشی از یک تصویر شخصی و نمایش آن به صورت رنگی و کم‌نور در صفحه‌نمایش همیشه روشن وجود دارد. البته احتمالا در این صورت مصرف باتری گوشی افزایش پیدا خواهد کرد.

خبر بسیار خوشحال‌کننده این است که اکنون امکان تعامل با صفحه‌نمایش Always-on نیز وجود دارد. با داپل تپ بر روی هر اعلانی به اپلیکیشن مرتبط هدایت خواهید شد، البته چنانچه گوشی قفل امنیتی داشته باشد، ابتدا باید آن را آنلاک کنید. با زدن بر روی تصویر موسیقی در حال پخش، کلیدهای کنترلی کوچکی ظاهر خواهد شد. نوشتن یک Action memo با اس-پن در حالت استندبای، امکان پین کردن آن در صفحه‌نمایش Always-on‌ را فراهم می‌کند.

اگرچه به دلیل نگرانی‌های موجود در خصوص مصرف باتری، فعال نگه‌ داشتن این قابلیت چندان مناسب نباشد، اما یقینا تغییرات صورت گرفته، صفحه‌نمایش Always-on را به یک ویژگی جذاب در نوت ۷ بدل کرده است. امیدواریم که سامسونگ تغییرات صورت گرفته را در قالب یک بسته‌ی بروزرسانی برای کاربران گوشی‌های اس ۷ و اس ۷ اج نیز عرضه کند.

در ادامه می‌توانید ویدئوی مربوط به صفحه‌نمایش Always-on گوشی نوت ۷ را تماشا کنید:

بیشتر بخوانید: برای مشاهده کلیه‌ی اخبار و تصاویر مرتبط با گوشی جدید سامسونگ به صفحه‌ی گلکسی نوت 7 مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات