به زودی امکان استفاده از سنسور تشخیص عنبیه گلکسی نوت ۷ برای اپلیکیشن ها فراهم می شود

سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
همانطور که می‌دانید سرانجام سامسونگ نسل جدید گلکسی نوت را با نام گلکسی نوت ۷ معرفی کرد. همانطور که پیش‌بینی شده بود این محصول مجهز به سنسور تشخیص عنبیه چشم است. حال گفته شده که به زودی امکان استفاده از این سنسور توسط اپلیکیشن‌های شخص‌ثالث فراهم خواهد شد. در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

سامسونگ ساعتی قبل گلکسی نوت ۷ را رسما معرفی کرد و این محصول علاوه بر سنسور اثرانگشت، به یک سنسور تشخیص عنبیه چشم نیز مجهز شده است. این سنسور احتمالا روش هک کردن این دستگاه را سخت‌تر از قبل خواهد کرد. سامسونگ اعلام کرده که این ویژگی جدید، علاوه بر اینکه امنیت بیشتری برای دستگاه شما به ارمغان می‌آورد، کاربرد آسانی دارد و افراد می‌توانند با این روش جدید و راحت، گوشی‌ خود را از حالت قفل خارج کنند. تعدادی از قابلیت‌های امنیتی جدید این فبلت جدید معرفی شده و ظاهرا قابلیت‌های امنیتی بیشتری نیز در راه است.

با معرفی گلکسی نوت ۷، این محصول امکان قفل کردن یا حتی مخفی کردن کامل اپلیکیشن‌ها و محتوا را با این سنسور بیومتریک برای کاربران فراهم کرده است. با توجه به این موضوع، ظاهرا این روش، یک راه کارآمد برای برقراری امنیت بیشتر خواهد بود. بنابراین دیگر فقط به سنسور اثرانگشت محدود نخواهید بود. به نظر می‌رسد یک نگاه بسیار کوتاه برای باز کردن قفل دستگاه، روشی آسان و سریع برای این کار باشد.

در هرحال نکته جالب‌تری در مورد سنسور تشخیص عنبیه‌ی گلکسی نوت ۷ وجود دارد و سامسونگ ظاهرا برنامه‌های زیادی را برای آن تدارک دیده است. API مخصوص این سنسور به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های شخص‌ثالث اجازه می‌دهد تا با استفاده از این سنسور بیومتریک بتوانند کاربردهای دیگری برای آن ایجاد کنند. سامسونگ اعلام کرده که در طی همکاری با چند بانک، به آن‌ها کمک کرده تا از سنسور تشخیص عنبیه چشم در اپلیکیشن‌های مخصوص خود بهره ببرند، اما به نظر می‌رسد در این لحظه برای سایر توسعه‌دهندگان دلیل دیگری برای اینکار دیده نمی‌شود.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات