گلکسی نوت 7 برای افزایش امنیت به اسکنر عنبیه مجهز شده است

سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۵
مطالعه 3 دقیقه
گلکسی نوت ۷ دقایقی پیش در مراسم رسمی سامسونگ معرفی شد. عضو جدید فبلت‌های پرطرفدار سامسونگ در کنار تمامی مشخصات نسخه‌های قدیمی مانند مجهز بودن به قلم هوشمند و صفحه‌نمایش بزرگ، از دو قابلیت مقاومت در برابر نفوذ آب و اسکنر عنبیه‌ی چشم بهره می‌برد. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

سامسونگ گلکسی نوت ۷ دقایقی پیش به طور رسمی معرفی شد. فبلت جدید سامسونگ تمامی مشخصات اعضای قبلی خانواده‌ی نوت را دارد. مشخصاتی مانند صفحه‌نمایش بزرگ، قلم هوشمند S Pen و مقاومت در برابر آب. اما یکی از مشخصات هیجان‌انگیز نوت ۷ که اخبار و شایعات زیادی در مورد آن منتشر شده بود، اسکنر عنبیه یا iris scanner است.

گلکسی نوت ۷ برای تشخیص صاحب خود از دیگر افراد، از ماژول مادون قرمز دوربین به همراه سنسور مجاورت استفاده می‌کند. کاربر برای استفاده از این قابلیت امنیتی باید گوشی را در فاصله‌ی ۲۵ تا ۳۵ سانتی‌متری از صورت خود بگیرد. دوربین به سرعت مشخصات عنبیه‌ی کاربر را اسکن می‌کند و آنها را با اطلاعات ذخیره شده در حافظه‌اش مقایسه کرده و قفل گوشی را باز می‌کند. علاوه بر آن، کاربران گلکسی نوت ۷ می‌توانند اسناد شخصی مانند قراردادها یا کپی گذرنامه‌ی خود را در پوشه‌ای امن ذخیره کنند و این پوشه تنها با اسکن عنبیه‌ی آنها قابل دسترسی خواهد بود.

البته سامسونگ عنوان کرده که اسکنر عنبیه نمی‌تواند به عنوان فاکتور امنیتی اصلی گوشی مورد استفاده قرار گیرد. شرکت کره‌ای، این قابلیت را به عنوان لایه‌ای جدید برای امنیت گجت در کنار گزینه‌های امنیتی دیگر مانند سنسور اثر انگشت عنوان می‌کند. نکته‌ی قابل توجه این است که گزینه‌ی امنیتی جدید یعنی اسکنر عنبیه در زمانی معرفی شده که هنوز اسکنر اثر انگشت نیز به بلوغ کافی نرسیده است و محققان، منتقدان و هکرها بر این باورند که دور زدن این قابلیت امنیتی آسان است. به طور مثال با استفاده از تصویر اثر انگشت و پرینت سه‌بعدی آن، می‌توان سنسور اثر انگشت را دور زد.

اسکنر عنبیه نیز کاملا امن نیست و سامسونگ نیز جایی به این نکته اشاره نکرده این اسکنر از حسگر اثر انگشت قوی‌تر است. اما برخی محققان بر این باورند که تصادفی بودن و خاص بودن مشخصات عنبیه‌ی چشم افراد، بسیار متنوع است و به همین منظور سازمان‌هایی مانند سازمان‌های دولتی نیز از این گزینه برای شناسایی افراد استفاده می‌کنند.

به هر حال اسکنر عنبیه در حال گسترش در بازار گوشی‌های تلفن همراه است. گوشی‌های ویندوزی لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰ ایکس‌ال نیز به این قابلیت مجهز هستند. برخی لپ‌تاپ‌های ویندوزی نیز از این قابلیت امنیتی پشتیبانی می‌کنند و در خبرهای مختلف نیز احتمال استفاده از این اسکنر در آیفون‌های آینده در نظر گرفته شده است. با معرفی رسمی گلکسی نوت ۷، باید سامسونگ را شرکتی بنامیم که اسکنر عنبیه را به طور گسترده وارد بازار گوشی‌های هوشمند کرده است.

از طرفی گوشی گلکسی اس ۷ سامسونگ در سه‌ماهه‌ی گذشته توانسته فروش بیشتری نسبت به آیفون در آمریکا داشته باشد و این شرکت امیدوار است که فبلت جدید نیز سهم قابل توجهی از بازار را در اختیار بگیرد. بدین ترتیب می‌توان سال ۲۰۱۶ را سال پیروزی سامسونگ در بازار گوشی‌های پرچمدار نامید.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده کلیه‌ی اخبار و تصاویر مرتبط با گوشی جدید سامسونگ به صفحه‌ی گلکسی نوت 7 مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات