نسل اول گلکسی ای ۵ سامسونگ اندروید مارشمالو را دریافت کرد

دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
تقریبا یک ماه از عرضه اندروید مارشمالو برای نسل اول گلکسی ای ۷ می‌گذرد و حالا شاهد بروزرسانی نسل اول گلکسی ای ۵ به اندروید ۶ هستیم. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

یکی از دغدغه‌‌های مهم کاربران گوشی‌های هوشمند اندرویدی عرضه‌ی آخرین بروزرسانی برای گوشی‌ آن‌ها است به طوری که این مساله تبدیل به یکی از معیارهای خرید افراد شده است. استفاده از رام‌های سفارشی یا همان کاستوم رام‌ها برای دارندگان گوشی‌هایی که دیگر قادر به دریافت بروزرسانی رسمی نیستند شاید تنها باقی مانده باشد ولی همین راه‌‌های جایگزین‌ نیز در بسیاری از مواقع کاربر را با مشکلاتی همراه می‌کند. واضح است حتی در صورت وجود یک رام غیر رسمی مناسب باز هم فلش کردن و باز کردن بوت‌لودر کار ساده‌ای برای کاربران عادی نخواهد بود. سامسونگ چندی پیش اپدیت اندروید مارشمالو را برای نسل اول گلکسی ای ۷ (A7) منتشر کرد و حالا نوبت برادر کوچک‌تر این خانواده است که طعم اندروید مارشمالو را بچشد.

در یک اقدام قابل تقدیر از سوی سامسونگ شاهد هستیم که گوشی گلکسی ای ۵ (A5) که تقریبا دو سال از عرضه‌ی آن می‌گذرد در حال دریافت بروزرسانی اندروید ۶ است. گلکسی ای ۵ با اندروید ۴.۴ عرضه‌ شد و در ماه می ۲۰۱۵ (اردیبهشت ۹۴) شروع به دریافت اندروید ۵ آبنبات چوبی کرد. درست هشت ماه پس از عرضه‌ی اندروید ۶ توسط گوگل، سامسونگ با بروزرسانی ای ۵ به این نسخه، کاربران این گوشی را خرسند کرده است. این بروزرسانی از اروپا و آفریقا آغاز شده و شامل آخرین پچ‌های امنیتی گوگل خواهد بود. شایان ذکر است که شماره ساخت این بروزرسانی A500FUXXU1CPG2 است، پس اگر از دارندگان این گوشی هستید آماده دریافت مارشمالو باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات