محصولات جدید سری E کمپانی میزو از پردازنده اکسینوس ۸۸۹۰ بهره خواهد برد

شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
گوشی‌های هوشمند جدید سری E شرکت Meizu تا چند وقت دیگر معرفی خواهند شد. گفته می‌شود این محصولات اولین گوشی‌های Meizu خواهند بود که از پرازنده اکسینوس ۸۸۹۰ بهره خواهند برد. در ادامه‌ی مطلب با زومیت همزاه باشید.
تبلیغات

شرکت Meizu دعتونامه‌های خود را برای مراسمی که قرار است در روز ۱۰ آگوست برگزار کند ارسال کرده است. در این رویداد قرار است گوشی‌های‌هوشمند سطج بالا و جدید این شرکت معرفی شوند. انتظار می‌رود این محصولات اولین گوشی‌های‌هوشمند Meizu باشند که از پردازنده اکسینوس ۸۸۹۰ سامسونگ استفاده خواهند کرد. گوشی‌های جدید سری E کمپانی مورد اشاره، قرارا است که به طور کلی با دیگر محصولات این شرکت تفاوت داشته باشند، و همانطور که اشاره شد این محصولات، گوشی‌های هوشمند سطح بالا هستند.

استفاده از پردازنده اکسینوسی البته در این شرایط نباید چندان هم باعث تعجب شود، چراکه باید به این حقیقت توجه کرد که شرکت Meizu و کوالکام در حال حاضر رابطه خوبی با یکدیگر ندارند. کوالکام حدود یک ماه قبل شکایتی را علیه شرکت Meizu ارائه داده و درخواست غرامتی ۵۲۰ میلیون یوانی (حدود ۷۸.۳ میلیون دلار) را داشته است.

meizu new e series

چیپ اکسینوس ۸۸۹۰ بر پایه معماری ARMv8 ساخته شده و از نوع ۶۴ بیتی است. این چیپ هشت هسته پردازشی دارد که بر پایه معماری big.LITTLE کار می‌کنند. این چیپ از پردازشگر‌های سفارشی سامسونگ (اکسینوس M1) استفاده کرده و هسته‌های آن، بر روی ۲.۳ گیگاهترز تنظیم شده‌اند. چهار هسته دیگر این چیپست که از نوع Cortex-A53 هستند نیز با فرکانس کاری ۱.۵۶ گیگاهرتز برای کارهایی که به نیروی پردازشی کمتری احتیاج دارند در نظر گرفته شده‌اند. این چیپ همچنین بر پایه دومین نسل فناوری ۱۴ نانومتری FinFET تولید شده که عملکرد بسیار خوبی را با مصرف باتری بسیار بهینه به ارمغان می‌آورد.

اگزینوس ۸۸۹۰

این چیپ همچنین از مودم‌های Category 12/13 استفاده کرده که سرعت دانلود آن به ۶۰۰ مگابایت بر ثانیه می‌رسد. همچنین سرعت آپلود این مودم تا ۱۵۰ مگابایت بر ثانیه اعلام شده است.

اکسینوس ۸۸۹۰ در مقابل اسنپدراگون ۸۲۰

برای مقایسه دو پردازنده اکسینوس ۸۸۹۰ سامسونگ و نیز اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام باید گفت محصول شرکت کوالکام امتیاز ۲۳۲۰ را در حالت فعالیت تک هسته‌ای به دست آورده و پردازنده ساخت سامسونگ در این شرایط امتیاز ۲۲۰۰ را کسب کرده است. در حالت چند‌هسته‌ای نیز چیپ ساخت سامسونگ موفق به کسب امتیاز ۶۵۰۰ و چیپ ساخت کوالکام نیز موفق به کسب امتیاز ۵۳۶۹ شده است. در نتیجه می‌تواند گفت پردازنده اکسینوس ۸۸۹۰ در حالت چند هسته‌ای عملکرد بهتری را نسبت به اسنپدراگون ۸۲۰ از خود نشان دهد ولی در حالت تک هسته‌ای چیپ ساخت کوالکام عملکرد نسبتا بهتری را نشان خواهد داد.

شما در مورد سایر ویژگی‌های گوشی‌های جدید سری E کمپانی Merizu چه نظری دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات