مشخصات دوربین گلکسی نوت 4 فاش شد

پنج‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
وب‌سایت SamMobile اطلاعات مربوط به دوربین گلکسی نوت 4 را فاش کرده است. به نظر می‌رسد این بار به جای سنسور آیسوسل ساخت سامسونگ از یک دوربین ساخت سونی استفاده شده و در نرم‌افزار آن نیز به حالت‌های ثبت تصاویر Selfie توجه ویژه‌ای شده است.
تبلیغات

این گزارش مشخصاتی که پیش‌تر درباره دوربین این تلفن شنیده بودیم را تایید می‌کند. دوربین عقب و جلوی این تلفن به ترتیب رزولوشن ۱۶ و ۳.۷ مگاپیکسل دارند. ویژگی دیگری که در گزارش جدید تایید شده مربوط به قابلیت OIS یا همان لرزش‌گیر اپتیکال است. این اولین پرچمدار سامسونگ خواهد بود که به OIS مجهز می‌گردد. همچنین سم‌موبایل ادعا کرده که سنسور به کار رفته در دوربین این تلفن IMX240 ساخت سونی خواهد بود. در صورت صحت مورد آخر به نظر می‌رسد که سامسونگ از سنسور آیسوسل خود رویگردان شده و قصد دارد از سنسورهای سونی در پرچمداران خود استفاده کند.

همچنین در این گزارش ردپایی از سنسور Side Touch نیز دیده شده است. البته پیش از ارائه گلکسی اس 5 نیز شایعاتی مبنی بر وجود این سنسور در پرچمدار سری S سامسونگ وجود داشت که در محصول نهایی مشاهده نشد. ساید تاچ یک سنسور لمسی در گوشه سمت راست پایین دستگاه است که دکمه شاتر دوربین را شبیه‌سازی می‌کند. به کمک این سنسور، شما به جالی لمس میانه نمایشگر، کافی است گوشه تلفن را لمس کنید تا تصویری پایدارتر و با لرزش کمتر ثبت کنید. با این حال هنوز نمی‌توان نتیجه گرفت که ساید تاچ روی نوت 4 وجود خواهد داشت یا خیر!

samsung-side-touch

این گزارش حاکی از آن است که دوربین نوت ۴ دارای حالت‌های مختلفی مثل سه حالت عکس از خود (سلفی) است. این سه حالت عبارتند از Wide Selfie که احتمالا از زاویه عریض لنز قدرتمند تلفن برای گرفتن عکس سلفی دقیق‌تر بهره می‌گیرد، Sefie که احتمالا این امکان را به کاربر می‌دهد تا با یک لبخند یا چشمک از خود عکس بگیرد و Selfie Alarm که به صورت اتوماتیک دوربین پشت تلفن را بر روی صورت شما فوکوس می‌کند تا بدون دیدن تصویر بتوانید عکسی با کیفیت از خودتان ثبت کنید. حالت GIF نیز در نرم‌افزار دوربین نوت 4 وجود دارد که به کمک آن می‌توان تصاویر گرفته شده از طریق قابلیت Burst Mode را به یک انیمیشن GIF تبدیل کرد. به تمام این موارد، قابلیت‌های نرم‌افزاری دوربین گلکسی اس 5 را نیز اضافه کنید.

نظر شما درباره دوربین نوت 4 چیست؟ مقالات زومیت با دیدگاه‌های شما در بخش نظرات تکمیل می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات