دوربین ۱۲ مگاپیکسلی گلکسی نوت ۷ توسط زائوبا تایید شد

یک‌شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
کمتر از ۱۰ روز دیگر تا رونمایی سامسونگ از گلکسی نوت ۷ باقی مانده است. اخیرا وب‌سایت هندی زائوبا از وجود یک دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی روی این گوشی هوشمند خبر داده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

وب‌سایت زائوبا که مخصوص رهگیری واردات و صادرات کشور هند است، به‌تازگی اسنادی را در دست داشته که مربوط به گلکسی نوت ۷ بوده‌اند. با کنار هم قرار دادن اطلاعات مذکور، می‌توان از وجود اسکنر عنبیه چشم و استاندارد مقاومت در برابر آب در گلکسی نوت ۷ مطمئن بود. شاید تنها اطلاعات نادرستی که در مورد گلکسی نوت ۷ در زائوبا دیده شده است، مروبط به صفحه‌نمایش این فبلت باشد. زائوبا اندازه صفحه‌نمایش این گوشی هوشمند را ۶ اینچ اعلام کرده است، درحالی‌که اغلب شایعات منتشر شده در مورد گلکسی نوت ۷، مجهز بودن آن به یک نمایشگر ۵.۷ اینچی سوپرامولد با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل را تأیید کرده‌اند.

 حال ظاهرا زائوبا یکی دیگر از ویژگی‌های کلیدی این گوشی هوشمند را تأیید کرده است. در هفته‌های گذشته، گاهی شایعاتی منتشر می‌شد مبنی بر اینکه گلکسی نوت ۷ نیز از همان حسگر دوربین ۱۲ مگاپیکسلی موجود روی گوشی‌های گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج بهره می‌برد. در اسناد این سایت آمده است که هفته‌ی پیش یک محموله‌ی ماژول دوربین ۱۲ مگاپیکسلی مخصوص مدل SM-N930F، از کره‌‌جنوبی به هند ارسال شده است.

galaxy note 7 camera details

در اسناد بایگانی شده‌ی این سایت همچنین به وجود لرزشگیر اپتیکال تصوییر و فوکوس خودکار در این دوربین اشاره شده است. هر دوی این ویژگی‌ها جزو مواردی هستند که درحال‌حاضر در دوربین ۱۲ مگاپیکسلی موجود روی پرچمدارهای کنونی سامسونگ قرار دارند. اگر گلکسی نوت ۷ نیز همان دوربین موجود روی گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج را به‌همراه داشته باشد، می‌توان نتیجه گرفت که گشودگی دریچه‌ی دیافراگم آن f/1.7 است. این میزان گشودگی زیاد موجب می‌شود که نور زیادی به حسگر رسیده و کیفیت تصاویر حتی در محیط‌هایی با نور کم نیز مناسب باشد.

galaxy note 7

در مورد سایر مشخصات سخت‌افزاری این گوشی هوشمند می‌توان به بهره‌مندی آن از تراشه‌ی قدرتمند کوالکام اسنپدراگون ۸۲۰ در آمریکا و چین، و تجهیز آن به تراشه‌ی اکسینوس ۸۸۹۳ در سایر نقاط جهان اشاره کرد. گلکسی نوت ۷ از ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم برخوردار بوده و برای قفل‌گشایی سریع و تأیید هویت کاربر، علاوه بر اسکنر عنبیه‌ی چشم از یک حسگر اثر انگشت نیز بهره می‌برد. دوربین جلوی این فبلت یک نمونه‌ی ۵ مگاپیکسلی بوده و باتری آن نیز ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت ظرفیت خواهد داشت. این گوشی از فناوری شارژ سریع نیز پشتیبانی خواهد کرد.

نوت ۷ از اندورید ۶.۰ مارشمالو به‌عنوان سیستم‌عامل پیش‌فرض بهره برده و رابط کاربری آن نیز نسخه‌ی جدیدی موسوم به Grace UX است. این گوشی هوشمند به دلیل بهره‌مندی از استاندارد IP68 می‌تواند بدون هیچ مشکلی تا ۳۰ دقیقه در عمق ۱.۵ متری آب غوطه‌ور بماند. انتظار داریم که این پرچم‌دار در تاریخ ۱۲ مرداد رونمایی شده و از ۲۵ مرداد عرضه می‌شود.

نظر شما در مورد مشخصات و طراحی گلکسی نوت ۷ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات