ایسوس در زن فون ۳ مکس و زن فون ۳ لیزر بر باتری و دوربین تمرکز کرده است

جمعه ۲۵ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
ایسوس به تازگی از دو گوشی هوشمند خود با نام‌های زن‌فون ۳ مکس و زن‌فون ۳ لیزر رونمایی کرده است. گفته می‌شود که تمرکز ایسوس در ساخت این دو گوشی بر روی دوام باتری و عملکرد دوربین آن‌ها است. با زومیت همراه با‌شید.
تبلیغات

ایسوس به تازگی در کنفرانس خبری خود در ویتنام، از دو گوشی زن‌فون ۳ مکس و زن‌فون ۳ لیزر رونمایی کرده است. این دو گوشی هوشمند اگرچه در رده‌ی گوشی‌های اقتصادی قرار می‌گیرند، اما دارای عمر باتری بالا و دوربین‌های باکیفیتی هستند. این دو گوشی هوشمند دنباله‌رو سری‌های قبلی همچون زن‌فون ۳، زن‌فون ۳ دلوکس و زن‌فون ۳ اولترا هستند که ایسوس پیش از این معرفی کرده است.

از منظر نام باید گفت که ایسوس در نامگذاری این دو مدل نیز کاملا به روند سنتی خود وفادار مانده است. همانند مدل‌های پیشین، این دو گوشی هوشمند نیز نسخه‌های دیگری از پرچمدار اصلی ایسوس یعنی زن‌فون ۳ هستند که هرکدام بر تقویت یکی از ویژگی‌های گوشی‌های هوشمند تمرکز دارند. مثلا اگرچه زن‌فون ۳ لیزر یک نسخه از گوشی زن‌فون ۳ است، اما ساختار دوربین آن با پیشرفت‌هایی همراه بوده است. زن‌فون ۳ مکس نیز عمر باتری بالاتر را به بهای از دست رفتن باریکی بدنه در اختیار کاربر قرار می‌دهد. هر دوی این گوشی‌ها از اندروید ۶ مارشمالو با رابط کاربری مخصوص ایسوس (Zen UI) بهره می‌برند.

Zenfone 3 laser

زن‌فون ۳ لیزر، همان گونه که از نامش مشخص است، با یک دوربین مجهز به فوکوس خودکار لیزری فوق سریع روانه‌ی بازار می‌شود. ایسوس اعلام کرده است که دوربین ۱۳ مگاپیکسلی «پیکسل مستر» این گوشی، تنها به ۰.۰۳ ثانیه زمان نیاز دارد تا بر روی سوژه‌ی مورد نظر شما فوکوس کند. از دیگر ویژگی‌‌های دوربین این گوشی می‌توان به بهره‌مندی آن از یک سنسور لرزش‌گیر تصویر الکترونیکی و یک سنسور تصحیح رنگ اشاره کرد. لرزش‌گیر‌های تصویر الکترونیکی نسبت به لرزشگیر‌های اپتیکال (OIS) عملکرد ضعیف‌تری دارند. هنوز مشخص نیست که آیا دوربین این گوشی هوشمند می‌تواند تصاویر باکیفیت‌تری نسبت به دوربین ۲۳ مگاپبکسلی زن‌فون ۳ دلوکس تهیه کند یا خیر. هر دو گوشی زن‌فون ۳ دلوکس و زن‌فون ۳ که از دوربینی ۱۶ مگاپیکسلی بهره می‌برند، دارای لرزشگیر اپتیکال تصویر هستند.

سایر مشخصات زن‌فون ۳ لیزر مشابه گوشی زن‌فون ۳ هستند. این گوشی دارای صفحه‌نمایشی ۵.۵ اینچی و فول اچ‌دی است و دارای شیشه‌ی نمایشگر خمیده (2.5D) است. این مدل دارای ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم بوده و ۳۲ گیگابایت نیز حافظه‌ی داخلی دارد. یک سنسور اثر انگشت نیز در این گوشی تعبیه شده است. تمام این قطعات سخت‌افزاری در بدنه‌ای فلزی با ضخامت ۷.۹ میلی‌متر جای داده شده‌اند. ایسوس این گوشی را در ویتنام با قیمتی معادل ۲۷۰ دلار عرضه می‌کند.

نقطه‌ی قوت زن‌فون ۳ مکس باتری عظیم ۴۱۰۰ میلی آمپر ساعتی آن است. این عدد در مقایسه با سایر گوشی‌های هوشمند بازار فوق‌العاده است، اما در مقابل مدل قبلی خود یعنی زن‌فون ۲ مکس که سال گذشته و با باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی عرضه شد هیچ حرفی برای گفتن ندارد.

Zenfone 3 max

زن‌فون ۳ مکس از صفحه‌نمایشی ۵.۲ اینچی و فول اچ‌دی بهره می‌برد. حافظه‌ی رم و حافظه‌ی داخلی آن نیز به ترتیب ۳ و ۳۲ گیگابایت است. این گوشی نیز همچون زن فون ۳ لیزر به یک سنسور اثر انگشت مجهز شده است. این گوشی نیز در ویتنام با قیمتی معادل ۲۰۰ دلار عرضه می‌شود.

هنوز منتظریم تا ایسوس جزییات بیشتری در مورد زن‌فون ۳ لیزر و زن‌فون ۳ مکس منتشر کند، اطلاعاتی همچون ویژگی‌های کامل سخت‌افزاری، قیمت و زمان عرضه‌ی این دو مدل در بازارهای دیگر می‌تواند برای بسیاری از کاربران مفید باشد. امیدواریم که به زودی رندرهایی نیز از این دو گوشی هوشمند منتشر شود. تصاویری که در اختیار داریم همگی در کنفرانس ایسوس تهیه شده اند و جزییات چندانی در مورد طراحی این دو گوشی در اختیار ما قرار نمی‌دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات