سامسونگ شاید از صفحه نمایش Y-OCTA در گلکسی نوت 7 استفاده کند

پنج‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ به زودی جدیدترین محصول خانواده‌ی نوت خود با نام گلکسی نوت ۷ را معرفی می‌کند، بر این اساس بازار شایعات و خبرها در مورد این محصول داغ داغ است. به تازگی خبری منتشر شده حاکی از اینکه غول کره‌ای از صفحه‌نمایش‌های جدید و باریک Y-OCTA در این گوشی استفاده خواهد کرد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

سال ۲۰۱۶ با نوآوری‌های نسبتا خوبی در طراحی و استفاده از سخت‌افزارهای قوی در گوشی‌های هوشمند همراه بود. پرچمداران سال ۲۰۱۶ شرکت‌های مختلف، در زمینه‌ی پردازش و صفحات نمایش پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند. اخیرا نیز برخی شرکت‌ها به دنبال باریک‌تر کردن هرچه بیشتر محصولات خود هستند. به طور مثال شرکت‌هایی مانند LeEco و لنوو/موتورولا، با حذف جک ۳.۵ میلی‌متری صدا، سعی در باریک‌تر کردن محصول خود داشته‌اند. گفته شده اپل نیز قصد دارد با حذف این پورت از آیفون سال ۲۰۱۶ خود، روند باریک‌تر کردن محصولات را پیش بگیرد.

اما سامسونگ به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازیگران صنعت گوشی‌های هوشمند، قصد ندارد تا از رقبای خود جا بماند و همیشه با نوآوری‌های جدید سعی در جذب بازار دارد. به تازگی خبری منتشر شده حاکی از اینکه غول کره‌ای قصد دارد در تولید آخرین محصول از خانواده‌ی نوت یعنی گلکسی نوت ۷، از صفحات نمایش بسیار باریک استفاده کند. این صفحات نمایش، Y-OCTA نام دارند.

تکنولوژی Y-OCTA تکنیکی خاص است که لایه‌ی حساس به لمس را در حین تولید به صفحه‌نمایش اضافه می‌کند. در روش‌های کنونی، این لایه پس از تولید صفحه‌نمایش به آن متصل می‌شود. با یکپارچه کردن عمل تولید صفحه‌نمایش و لایه‌ی حساس به لمس، صرفه‌جویی زیادی در هزینه‌های تولید انجام خواهد شد.

البته هنوز مشخس نیست که Y-OCTA، به جای تکنولوژی Wacom در نوت استفاده خواهد شد یا خیر. البته منابع خبری معتقدند سامسونگ می‌تواند از این تکنولوژی در نسخه‌های بعدی گلکسی اس ۷ نیز استفاده کند. طبق گزارش‌های منتشر شده، Samsung Display نیز تمایلی به توضیح در مورد تکنولوژی‌های استفاده شده توسط خود یا شریکان تجاریش ندارد و در نتیجه، کاربران و کارشناسان برای اطمینان از سخت‌افزار استفاده شده در محصول جدید سامسونگ باید چند هفته‌ دیگر تا معرفی رسمی آن منتظر بمانند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات