تاخیر در عرضه آیفون SE به دلیل تقاضای بالا همچنان ادامه دارد

شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
پس از گذشت بیش از دو ماه از زمان عرضه‌ی آیفون ۴ اینچی جدید اپل که آیفون SE نام دارد، کوپرتینویی‌ها نتوانسته‌اند عرضه‌ی خود را با به سطح برابری با تقاضا برای این محصول رسانده و فروشگاه‌های اپل در آمریکا سفارش‌های دریافتی را پس از دو هفته تحویل می‌دهند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

دو ماه و نیم از زمان عرضه‌ی آیفون SE که نسل جدید آیفون ۴ اینچی اپل است، می‌گذرد، اما این کمپانی نتوانسته عرضه‌ی محصولاتش به بازار را با تقاضا برای این گوشی هوشمند به سطح برابری برساد.

براساس گزارش‌های منتشر شده، فروشگاه‌های اپل در آمریکا، سفارش خرید ثبت شده برای آیفون‌های SE را پس از گذشت بیش از دو هفته تحویل می‌دهند. آیفون SE اواخر ماه مارس سال جاری میلادی راهی بازار شده و از آن پس تولیدکنندگان زیر فشار برای رساندن سقف تولید به میزان تقاضای این گوشی هوشمند هستند.

در ماه آوریل میلادی شایعاتی منتشر شد که حکایت از افزایش سفارش تولید برای آیفون SE اپل داشت. براساس شنیده‌ها اپل سفارش تولید بیش از ۵ میلیون دستگاه آیفون را برای سه ماهه‌ی دوم صادر کرده تا بتواند به درخواست‌های خرید دریافتی پاسخ دهد. به نظر می‌رسد پیش بینی اپل برای تولید این تعداد گوشی هوشمند آیفون SE هنوز نتیجه‌ی مثبتی را به همراه نداشته و همچنان عرضه‌ی این گوشی پاسخگوی تقاضای به عمل آمده نیست.

البته باید به این موضوع اشاره کرد که درخواست برای آیفون SE اپل فقط در بازار آمریکا بالا نیست و شماری از کشور‌ها نیز شاهد استقبال بالا و نیاز برای انتظار به منظور تحویل گوشی هستند.

آمادگی اپل برای پاسخگویی به تقاضای به عمل آمده از آیفون‌هایش در تناقض با عملکرد این کمپانی در قبال عرضه‌ی اپل واچ است. سال گذشته پس از عرضه‌ی اپل واچ به بازار، اپل زمان تحویل ساعت هوشمند خود را رفته رفته بهبود داد و پس از چند ماه عرضه و تقاضای این محصول به سطحی برابر رسید. اپل واچ در آوریل سال ۲۰۱۵ میلادی عرضه شد و انتظار می‌رفت تا صف انتظار برای دریافت محصول خریداری شده ۴ تا ۶ هفته به طول بینجامد، اما در اوایل ژوئن، زمان تحویل اپل واچ به کمتر از یک هفته کاهش پیدا کرد.

اپل در زمان رونمایی از آیفون SE اعلام کرد که این آیفون برای کاربرانی عرضه شده که به استفاده از گوشی‌های هوشمند با نمایشگر کوچک‌تر علاقمند هستند یا به سایر برندها مهاجرت کرده‌اند. قیمت‌گذاری پایین آیفون SE را نیز باید عامل دیگری خواند که باعث شده تا استقبال از این محصول بسیار بالا باشد. ارزان ترین نسخه از آیفون SE نسخه‌ی ۱۶ گیگابایتی این گوشی هوشمند است که با قیمت ۳۹۹ دلار راهی بازار می‌شود.

تیم کوک در مورد استقبال از این محصول همزمان با کنفرانس ارائه‌ی گزارش مالی اپل در ماه آوریل این چنین اظهار نظر کرده است:

ما از استقبال به عمل آمده از ایفون SE بسیار شگفت زده شده‌ایم، کاملا روشن است که پیش‌بینی اشتباه ما در مورد استقبال از این گوشی هوشمند دلیل اصلی کمبود این محصول در بازار است.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات