اندروید 6 برای زنفون 2 Laser و زنفون Max ایسوس منتشر شد

پنج‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ایسوس  بر خلاف بسیاری از شرکت‌هایی که فقط برای محصولات جدید خود آپدیت ارائه می‌کنند، برای بسیاری از دستگاه‌های قدیمی نیز بروزرسانی‌های نرم‌افزاری منتشر می‌کند. بر این اساس اندروید ۶ مارشمالو برای گوشی‌های هوشمند زنفون مکس و Zenfone 2 Laser ایسوس ارائه شده و از امروز  آپدیت آن در دسترس کاربران قرار دارد. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

ممکن است در حال حاضر تمرکز اصلی ایسوس روی سه دستگاه جدید معرفی شده در سری Zenfone 3 یعنی زنفون ۳، زنفون ۳ الترا و زنفون ۳ دلوکس باشد، اما این شرکت همچنان به دستگاه‌های قدیمی‌تر خود نظیر زنفون ۲ توجه دارد و به تازگی برای دو تلفن‌هوشمند ZenFone 2 Laser و ZenFone Max بروزرسانی نرم‌افزاری عرضه کرده است. هر دو محصول یاد شده از امروز آپدیت اندروید ۶.۰ مارشمالو را دریافت می‌کنند. این گفته یعنی ایسوس به وعده‌های خود مبنی بر ارائه بروزرسانی اندروید ۶ برای دستگاه‌های خود عمل کرده است.

در کل انتظار می‌رود سه گوشی‌هوشمند از سری محصولات ایسوس بروزرسانی یاد شده را دریافت کنند. این سه دستگاه شامل مدل‌های ۵ و ۵.۵ اینچی Zenfone 2 Laser و نیز زنفون مکس می‌شود. مثل همیشه، ممکن است آپدیت نرم‌افزاری مورد بحث برای همه کاربرانی که از این محصولات استفاده می‌کنند امروز منتشر نشود. اما در این صورت نیز جای هیچگونه نگرانی وجود نخواهد داشت چراکه این آپدیت نهایتا تا اواخر هفته برای همه کاربران در دسترس قرار می‌گیرد. کاربرانی که یکی از تلفن‌‌های هوشمند ZenFone 2 Laser مدل ۵ یا ۵.۵ اینچی یا زنفون مکس را دارند می‌توانند به صورت دستی انتشار بروزرسانی اندروید مارشمالو برای دستگاه خود را بررسی کنند. برای این کار می‌توانید از طریق منوی تنظیمات و بخش درباره دستگاه و سپس بخش بروزرسانی‌های نرم‌افزاری اقدام کنید.

از آنجا که بروزرسانی یاد شده باعث ارتقا سیستم‌عامل دارندگان سه محصول مورد بحث به اندروید ۶ مارشمالو خواهد شد، بنابراین کاربران می‌توانند انتظار داشته باشند ویژگی‌های درونی این نسخه از اندروید نظیر حالت Doze به گوشی‌های هوشمند آن‌ها اضافه شود. این قابلیت باعث صرفه‌جویی بیشتر در مصرف باتری خواهد شد. علاوه بر این، در اندروید ۶ می‌توان دسترسی هر اپلیکیشن  به بخش‌های مختلف دستگاه را به طور کامل کنترل کرد. بنا به گزارشات مختلف، این بروزرسانی باعث حذف برخی از اپلیکیشن‌های از پیش‌نصب شده ایسوس نیز خواهد شد که از جمله این اپ‌ها می‌توان به Asus Email، Asus Calendar و Asus Messenger اشاره کرد. البته این سه اپلکیشن ممکن است فقط چند مورد از اپ‌های بسیار زیاد از پیش‌نصب شده‌ای باشند که با این بروزرسانی حذف خواهند شد، و مطمئنا با حذف اپ‌های اضافه و پیشفرض، کاربران یک تجربه نرم‌تر و روان‌تر را از کار با دستگاه اندرویدی خود خواهند داشت.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات