اپل چرخه بروزرسانی آیفون را به سه سال افزایش می‌دهد

سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
در فاصله‌ی سه ماه مانده به رونمایی از نسل جدید آیفون، شایعات در خصوص این گوشی‌هوشمند بیش از پیش افزایش پیدا کرده است. اطلاعات ارائه شده نشان از این دارد که اپل درصدد تکامل آیفون به جای عرضه‌ی یک محصول انقلابی است؛ حال آنکه آخرین شنیده‌ها گویای افزایش چرخه بروزرسانی آیفون به سه سال دارد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

براساس گزارش‌های منتشر شده، اپل در نظر دارد چرخه‌ی بروزرسانی آیفون‌های خود را به جای پیروی از یک الگوی دو ساله، به سه سال افزایش دهد.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط روزنامه‌ی Nikkei Newspaper اپل این سیاست را به دلیل محدود شدن پیشرفت گوشی‌های هوشمند در پیش خواهد گرفت. در واقع اپل در نظر دارد تا در فرصت سه ساله‌ی بین عرضه‌ی دو نسل از گوشی‌هوشمند خود، بتواند فناوری‌های جدیدی را توسعه داده و نسل بعدی را با قابلیت‌های بیشتر و ویژگی‌های نوآورانه راهی بازار کند و مهم‌تر از همه تغییراتی اساسی در طراحی گوشی خود ایجاد کند. همانطور که می‌دانید، بروزرسانی سالیانه‌ی گوشی‌های هوشمند باعث شده تا ویژگی‌های جدید اضافه شده به محصولات نظیر تقویت تراشه‌ها و بهبود نرم‌افزار‌ها چندان به نظر چشم‌گیر نرسد.

اطلاعات Nikkei حکایت از این دارد که آیفون عرضه شده در سال جاری میلادی تفاوت چندان زیادی با نسل پیشین از نظر ظاهری نخواهد داشت. از جمله‌ی بهبود‌های صورت گرفته باید به افزایش عمر باتری، مقاومت در برابر آب و بهبود کیفیت دوربین اشاره کرد. همچنین باید به این موضوع اشاره کرد که بسیاری از شنیده‌ها حکایت از این دارند که اپل جک هدفون ۳.۵ میلی متری را از گوشی هوشمند نسل جدید خود حذف خواهد کرد.

انتظار می‌رود در سال ۲۰۱۷ نیز شاهد تغییرات گسترده ای در آیفون نسل جدید باشیم، بطوریکه براساس شنیده‌ها نسل جدید این گوشی هوشمند به همراه نمایشگر OLED راهی بازار خواهد شد که ماحصل آن نمایش تصاویر با عمق رنگ بیشتر است. همچنین باید به کاهش مصرف باتری به دلیل حذف ال‌ای‌دی‌های اختصاص یافته برای روشن کردن پنل نیز اشاره کرد.

سیاست جدید در پیش گرفته شده توسط اپل نشان از این دارد این کمپانی خود انتظار ندارد تا در سال جاری میلادی به اندازه‌ی سال گذشته، گوشی هوشمند به فروش برساند. باید دید که وضعیت برای آیفون‌های اپل که کانال اصلی درآمدزایی این کمپانی است، به چه ترتیب خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات