موسس Phoneblocks از تغییرات گوگل در پروژه‌ آرا ناراضی است

یک‌شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
دیو هکنز (Dave Hackkens) با تاسیس شرکت Phoneblocks، رویای ساخت تلفن‌های ماژولار را به حقیقت نزدیک‌تر کرد. او جدیدا در پستی وبلاگی، انتقاداتی به تغییرات اخیر گوگل در پروژه آرا (تلفن ماژولار گوگل) وارد کرده که یکی از آنها غیر ماژولار کردن پردازنده و صفحه‌نمایش است. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

دیو هکنز (Dave Hakkens) اخیرا پستی در وبلاگ خود با عنوان "در پروژه‌ی آرا بازنگری کنید" منتشر کرده و در آن انتقاداتی به تغییرات اخیری که گوگل در این پروژه انجام داده، وارد کرده است.

تغییری که هکنز از آن ناراضی است، اصلاح ساختار تلفن توسط گوگل است که فریم این گوشی را تبدیل به یک گوشی کامل کرده است. در طرح جدید گوگل، فریم این گوشی حاوی پردازنده، آنتن‌ها، باتری، سنسورها و صفحه‌نمایش خواهد بود. در این صورت اگر به طور مثال صفحه‌نمایش این گوشی دچار مشکل شود، کل گوشی باید تعویض شود و امکان ماژولار بودن در اینجا مفید نخواهد بود.

هکنز بعد از تاسیس Phoneblocks، با موتورولا در پروژه آرا همکاری می‌کرد. طرحی که آنها در نظر داشتند، تلفنی بود که تمامی قطعات آن قابل تعویض باشد. حال با انتشار خبر تغییرات گوگل، او از این تغییرات ناراضی است. البته او در صحبت‌هایش اعلام کرده که از طرح بلوکی این گوشی راضی است و این طرح شبیه همان چیزی است که او در ذهن داشته است.

او در جایی از پست وبلاگی خود به این نکته اشاره کرده که اگر گوگل می‌خواهد این محصول، محصولی جهانی شود، باید به صورت سیستمی باز با آن برخورد کند و طراحی و ساخت آن را طبق استانداردهای معمول صنعتی جهان انجام دهد. به نظر او پروژه‌ی Ara اکنون در این وضعیت نیست و همه‌ی تصمیمات زیر چتر گوگل گرفته‌ می‌شود. به عقیده‌ی او این سیستم باعث می‌شود تا دیگر شرکت‌ها به جای همکاری در این پروژه، به فکر رقابت با آن باشند. بعلاوه تمامی قوانین و استانداردها توسط گوگل لحاظ می‌شود و اگر این شرکت تصمیم به تغییر طراحی و اتصالات بگیرد، شرکت‌های سازنده‌ی ماژول‌ها نیز مجبور به ایجاد تغییر هستند. به عقیده‌ی او ماژول‌ها تنها از طریق کانال گوگل به فروش خواهند رسید و شرکت سهمی از این فروش را برای خود حفظ خواهد کرد. او در ادامه‌ی پست وبلاگی خود می‌گوید:

گوگل در پروژه‌ی آرا و ساخت تلفن ماژولار خوب عمل کرده است. پیشرفت آنها خوب بوده و اتفاقات خوبی نیز در این مسیر افتاده است. اما این شرکت به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری دنیا با چنین منابع و قدرت ریسکی، بسیار بهتر از این می‌تواند عمل کند. بهتر است تنها به فکر ساخت تلفن هوشمندی برای فروش نباشند. بلکه به گجتی فکر کنند که آینده‌ی گوشی‌های هوشمند را تغییر خواهد داد و تلفنی برای تمام جهان خواهد بود.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات